Alla inlägg under augusti 2009

Av Leif Jendelöv - 17 augusti 2009 10:26

Har lämnat Ronja och Pontus på dagis och ska snart skjutsa både Lina och Albin till kompisar. Pontus ska sova på dagis idag är det tänkt. Blir spännande att se hur det går! Annars så ringer de och jag får hämta hem dem tidigare.


Känner av lite träningsvärk idag faktiskt, men inte så farligt ändå. Trodde att det skulle vara värre! Det är inte värre än att man skulle kunna spika lite panel idag faktiskt. Vore ju bra om man kunde få upp lite till innan vintern, så att gaveln är helt täckt åtminstone. Bara det fortsätter att vara uppehåll, för nyss så kom det en rätt så rejäl skur här. Nu är det nog dags att åka iväg med barnen till respektive kompis, ses o hörs!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 16 augusti 2009 22:12

Jaha, då är sommaren slut då! Dags att börja spela badminton igen. Trodde att det var nästa vecka som den började, men vid närmare kontroll visade det sig att det var idag. Otroligt vad man kan tappa mycket under sommaren. Känner mig stel som en betongpåle ungefär! Lär väl dessutom känna av viss träningsvärk imorgon antar jag. Men det är samtidigt skönt att komma igång med alla aktiviteter igen. Imorgon börjar ju Albins fotboll igen, och det är styrelsemöte i sosseföreningen också. Allting samtidigt naturligtvis!


På vägen hem från badmintonen storhandlade jag på Coop, så nu känns det som om vi är i fas här hemma efter semestern. Annika och barnen har plockat lite mera bär också, så det ser ut som om det blir mera saftkok också. När Ronja fick smaka saften idag så sa hon bara "det ryker ju inte om den!". Hon trodde nog att eftersom jag hade kokat saften så skulle den vara varm.


Precis när jag kom hem var det dags för 100 metersfinalen, så jag satt kvar i bilen och lyssnade. Kunde ju liksom inte missa det. Det var väl ca 45 minuter sedan och jag har redan sett loppet 10-15 gånger på TV. Kommer nog att få se det många gånger till misstänker jag! Men det var en riktigt häftig bedrift. Nu ska jag fortsätta titta på friidrotten tror jag, sov så gott!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 16 augusti 2009 16:05

Nu har jag kokat saft på bären som plockades igår, vart naturligtvis supergod saft. Men jag fick göra den själv utan hjälp från nåt barn, för de var och lekte med kompisar hela bunten. Men det gick ju bra ändå! Ska nog försöka att koka lite mera saft i veckan tror jag. Vi har också passat på att städa här hemma nu när det inte var några barn hemma. Men det syns nog snart inte, för snart kommer de hem de små änglarna. De har fått för vana nu i sommar att inte ta av sig skorna när de går in, så det blir ganska skräpigt på golvet tyvärr. Men den ovanan ska vi nog lyckas ta ifrån dem igen. Tror att de behöver rutinerna som skolan ger, så det ska bli skönt när lovet tar slut på Tisdag. Det var allt för nu, på återseende!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 15 augusti 2009 23:33

Äntligen klar med bidragsansökan för klubben. Så nu kan jag andas ut ett tag igen. Men snart är det väl dags för nästa bidrag att söka, så det verkar alltid vara nåt på den fronten. Annars är allt under kontroll här på Svartmyren. Ronja har plockat lite bär med mamma nu ikväll, så imorgon så ska jag försöka att koka lite saft. Det blir nog riktigt gott tror jag! Kvällen har vi tillbringat i TV-soffan och tittat på "snuten i hollywood en miljon" (eller nåt i den stilen). Lagom film att varva ned till inför natten. Nu ska jag sova, men först så måste jag tyvärr bädda sängen. Gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 15 augusti 2009 17:45

Nu har jag krattat färdigt på gräsmattan och gett den en omgång till med belosen, så nu börjar den nästan likna en gräsmatta igen. Fast jag skulle nog behöva kratta vissa delar en gång till, för det blev ganska mycket klipp den här gången också. Frun är just nu ute och går en vända med trimmern medans jag lagar mat. Jätteavancerad rätt blir det, Felix potatisbullar. Mums!


Nu kom frun in och påpekade att tråden var slut i trimmern, så jag får väl avsluta här och gå ut och linda upp lite ny. Tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 14 augusti 2009 23:15

Naturligtvis så ville Ronja också posera lite framför sin "supercoola" cykel, så här kommer en bild på den också.

Av Leif Jendelöv - 14 augusti 2009 23:13

Måste ju lägga in en bild på Albins nya "coola" cykel.

Av Leif Jendelöv - 14 augusti 2009 22:34

Ibland känns det som om man som förälder automatiskt skulle vara kvalificerad för vilket transportplanerarjobb som helst. Det är ett evigt skjutsande och passande av tider. Idag så "dumpade" jag av Pontus på dagis, han fick vara där själv idag utan Ronja, och fortsatte hem för att hämta de andra. Alla tre skulle klippa sig med början klockan tio. Var där tjugo i för att jag tänkte att hon skulle vara ledig innan. Det visade sig att hon inte hade nån förrän tio, men att det tyvärr inte var vi. Vi hade tagit fel på tiden en halvtimme. Men när vi ändå var där så tyckte hon att hon skulle ju hinna med att klippa nån av barnen, så Ronja började. Det gick fort så vi hann med Albin också, vilket blev väldigt bra, för när nästa kund kom så passade jag på att skjutsa Ronja och Albin till deras kompisar. Sen fick Lina klippa sig innan vidare färd till dagis och hämtning av Pontus. Vi kom på pricken i tid! Det hade naturligtvis gått jättebra för Pontus, han är verkligen jätteduktig. Efter dagis var det bara att åka hem, lägga Pontus, fixa lite lunch till Lina och mig samt ut och fortsätta med gräsmattan. Vid fyra så skjutsade jag Lina till en kompis i Skyttorp, hon ska sova över, innan jag åkte och hämtade hem Albin och Ronja. Som tur är fick jag lite fika där innan jag åkte hem. Vi kom hem samtidigt som Mamma och det var bara att åka vidare in till stan för att hämta ut hennes nya brillor och köpa Albins nya cykel. Hem och äta innan vi monterade cykeln, som blev skitasnygg och verkar passa Albin riktigt bra. Men det är tyvärr ingen fotbroms, så det måste han öva på. Det var min dag det, så nu är det dags att pusta ut framför TV:n. Adjö!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards