Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Ledig

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade ont i magen och eftersom vi behövde köpa ett par utebyxor åt honom fick han vara hemma idag. Inte för att jag tror att han var så särskilt sjuk (då hade jag ju inte åkt till stan), men det har ju trots allt hänt att när man inte tror på barnen så ringer skolpersonalen senare på dagen och säger att de är sjuka. Svårt att veta var man ska dra gränsen tycker jag. Det är ju trots allt alltför vanligt att det är barn i skolan/dagis som kanske borde ha stannat hemma, och då sprider de ju bara sjukdomarna vidare. Nåja, det där kan man ju vrida och vända på hur länge som helst. Nu var han trots allt hemma från skolan och åkte med in till stan för att köpa byxor, som vi till slut hittade. Men man är ju i vanlig ordning ute i senaste laget, så det var ju rätt så slutsålt!


Datorn har ju också krashat igen, så nu har jag omformaterat den en andra gång. Hoppas att det blev bättre den här gången, men den verkar faktiskt lite stabilare. Undrar om det ligger något "bästföredatum" inprogrammerat i alla XP-datorer för att man ska vara tvungen att köpa nytt operativsystem? Man kan ju fundera lite eftersom det alltid har fungerat problemfritt med XP till nu. Märkligt! Den gamla hårddisken lyckades jag föra över det mesta från till ett USB-minne. Men när jag försöker att öppna minnet så säger den att mappen är tom. Kollar man under egenskaper så är det ändå knappt tio GB upptaget minne, vilket är rätt så mycket för en tom mapp. Också märkligt! Men det borde i alla fall innebära att allt finns där någonstans!


Nu ska jag nog ta tag i nattningen av vissa barn, gonatt på er!

/Leffe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Av Leif Jendelöv - 27 oktober 2010 21:41

Nu har vi i snart tre veckors tid rent ut sagt jobbat häcken av oss på jobbet. Men idag har jag haft en helt underbar dag då allt bara har funkat som det är tänkt och allt bara flytit på. Så jäkla skönt! I en butik gjorde de nästan vågen när jag kom ...

Ovido - Quiz & Flashcards