Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Det börjat att ta sig!

Av Leif Jendelöv - 19 oktober 2010 14:18

Nu har vi varit igång i vår "nya" terminal i drygt en vecka, och det börjar faktiskt redan kännas lite bättre. Men visst finns det en del att jobba på. Förra veckan var riktigt jobbig och jag kan intyga att vi var ett gäng som var rätt så slutkört efter en vecka. Nu är jag hemma och vilar upp mig i några dagar innan mitt riktiga dyngpass börjar. Ska jobba sju av åtta dagar med början på fredag!


Även här hemma börjar det ta sig. I hönshuset i alla fall! Verkar redan vara mycket färre möss och råttor där. Kanske de redan känner av att det finns mycket mindre mat att få tag på och söker sig ut? Vad vet jag? Eller så är det rentav giftet som gör sitt? I vilket fall som helst så är det inte alls samma prassel i halmen och tassande i taket som det varit förut. Hoppas bara att vi blir av med råttjävlarna, mössen kan jag leva med.


Skulle behöva vara lika duktig som mina systrar och komma igång att träna också. Det räcker liksom inte med lite sporadisk badminton och lite innebandy en gång i veckan! Skulle behöva ett gympass för att träna upp axlar/nacke också. Är så förbannat stel! Det får bli allt. Hej svejs!


/Leffe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards