Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Råttor!

Av Leif Jendelöv - 9 oktober 2010 14:21

Vi har ju numera blivit med råttor i hönshuset. Att det är mycket möss kan man ju leva med, även om man inte tycker om dem, men råttor tycker jag är allmänt äckliga djur. Tycker inte om dem! Så om det är någon som känner ett ömmande behov av att adoptera dem, så kan ni få dem. Vi har flyttat de flesta hönsen till ett annat hus och ska ta bort de andra ikväll. Så då är det inga höns kvar därinne sedan. Dessutom så har jag satt ut gift också!


Kan man inte lära hundar att jaga råttor? Katterna tar dem ju inte i alla fall. Till råga på allt så är vår enda jaktdugliga katt ute på friarstråk just nu! 


Idag så är det rena dagiset här. Albin har två kompisar här och Lina en. Å andra sidan så är Ronja med Mormor ute vid deras stuga tillsammans med sina kusiner. Lina hade sin kompis med sig hem efter pingistävlingen nu på förmiddagen. Hon hade visst kommit på tredjeplats i sin grupp! Nu är det dator och studsmatta som gäller resten av dagen.


På Måndag börjar jag mitt nya schema på jobbet. Känns riktigt bra! Framför allt att vi numera kommer att utgå från Uppsala. Dessutom så känns det roligt att få vara med om det från första början och kanske kunna vara med och påverka lite. Men det som känns allra bäst är trots allt att slippa Stockholm helt! 


Det får nog bli allt för den här gången. Tack o hej!


/Leffe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards