Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Onsdag...

Av Leif Jendelöv - 15 september 2010 16:11

....och Pontus är hemma från dagis idag med. Men han är mycket bättre! Skulle nog kunna gå på dagis imorgon, men eftersom jag ändå är ledig så får han vara hemma ändå. Ronja har däremot varit på dagis. Försökte föreslå att hon skulle vara hemma idag, för att slippa skjutsa, men då blev hon jätteledsen. Så det var bara att gå upp och köra henne till dagis. Trots allt kul att de trivs så förbaskat bra så att de inte vill vara hemma. Pontus vill nog egentligen också vara på dagis, men han fick nöja sig med att följa med när jag hämtade Ronja.


Nu börjar saker och ting att klarna allt mer kring vår omorganisation på jobbet också och jag är fortsatt optimistisk. Känns himla bra faktiskt och man ser fram emot att vi skall börja köra mer på "hemmaplan". Bara tre veckor kvar nu!


Slutligen så kan jag ju skriva om ett litet problem vi har här hemma. För en dryg vecka sedan fick Lina en avi om en rek försändelse hem. Vi var förbi och försökte att hämta ut det men fick nobben. Lina har nämligen inget lägg (måste dessutom vara tretton för att få ett), passet har gått ut och jag måste visa upp ett intyg om att jag är vårdnadshavare ifall mitt leg skall gälla. Saken är den att detta intyg kräver att båda vårdnadshavarna släpar sig ned till skattemyndigheten för att fixa detta. Tror också att det krävs någon form att personbevis. Resultatet är att det kommer att ta lång tid innan vi får möjlighet att fixa detta och då har redan tiden för paketet gått ut. Pratade med posten idag och drog slutsatsen att det enklaste är att prata med avsändaren som får ta tillbaka paketet och sedan skicka det igen, till någon som kan legitimera sig! 


Nu är det nog dags att börja fixa lite mat tror jag. Tack o hej så länge!

/Leffe

 
 
Kattis

Kattis

15 september 2010 16:53

Men vad krångligt det ska vara att hämta ut ett paket! Hoppas det löser sig. Skönt att lill grabben mår bättre! Ska ni fira brorsan på söndag???

http://www.nemo.bloggagratis.se

Leif Jendelöv

15 september 2010 18:25

Har inte hunnit fundera så mycket på det ännu. Jobbar ju dessutom i helgen, men på nåt vis borde vi ju fira.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards