Alla inlägg den 5 september 2010

Av Leif Jendelöv - 5 september 2010 21:59

Nu i veckan lyckades jag med konststycket att få P-böter. På släpet! Vid partihallarna! De hade knycklat in P-boten i ABS-kontakten så den knappt syndes. Fick se den först när jag kom till Kallhäll och parkerade släpet. Tur att den inte hade ramlat bort. Men om jag nu inte kan ställa av släpet där så betyder det att jag får börja jobba lite annorlunda. Känns lite omständigt att hålla på att åka fram och tillbaka mellan lagret(Årsta) och tomgodset för släpets skull, så då skiter jag i släpet helt enkelt. Anledningen till boten var heller inte att det var tokigt parkerat, utan att jag saknade ett giltigt p-tillstånd. Ett industriområde där man inte kan ställa av sig släpet utan tillstånd? Och var sätter man i så fall ett tillstånd på släpet? Till saken hör också att det alltid står en massa släp där, så man har ju liksom aldrig ens reflekterat över det skall behövas, även om jag i ärlighetens namn ska erkänna att det faktiskt är skyltat! Nåja, shit happens!  


Idag var Berglunds här och firade Lina lite i förskott. Alltid trevligt att ha en anledning till fika! De hade med sig husvagnen också så att den kom in under tak inför vintern. Innebar också att vi var tvungna att dra igång Benzen som inte har gått på ett halvår. Men den spottade igång efter en femtio meters bogsering. Saken är den att den saknar batteri och dessutom är i stort behov av ett nytt elsystem, så den måste dras igång helt enkelt. Men väl igång så gick den som vanligt alldeles utmärkt. Så nu står den i ladan istället. Men om det finns någon som känner ett ömmande behov av att dra ett nytt elsystem så är ni varmt välkomna. Friskt kopplat, hälften brunnet!


Nu är det snart dags för sängen så att man orkar med ett nytt arbetspass imorgon. Fast imorgon börjar jag inte förrän 11:30, så då har jag sovmorgon och ska lämna barnen på dagis. Men vi går nog upp tidigt och firar Lina ändå imorgon! Tack för idag!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards