Alla inlägg under maj 2008

Av Leif Jendelöv - 31 maj 2008 22:33

Idag fick vi besök av Kurt med syskon och en massa respektive. Kurt är en trevlig gammal man som är uppväxt här på Svartmyren. De var ursprungligen sex syskon varav fem fortfarande är i livet och de hade nu någon typ av syskonträff och ville passa på att titta till "huset" samt besöka sina föräldrars grav här i Tensta. Alltid kul när de kommer så att man får höra lite om hur det såg ut här förr. Bland annat har de ju planterat vår fina ek som alltså ska vara ca: 65 år. Äldsta brodern planterade den 1942. Faktiskt kul att få veta. Han berättade dessutom att han hade sett ett UFO här?

Hej då

Av Leif Jendelöv - 30 maj 2008 20:31

Jaha.

Eftersom två av mina fyra syskon nu bloggar och det faktiskt är ett bra sätt att ha koll på dem så ska väl inte jag vara sämre. Så därför kommer här mitt första inlägg. Får väl se ifall det blir några fler!

 Imorgon ska jag försöka få tag på en ny gräsklippare. Gräset börjar bli rätt så högt vid det här laget, så det börjar kännas som ett måste. Synd att de är så dyra bara.

 Idag så såg vi en hare ute på gräsmattan, och när Lina smög fram mot den så sprang den inte därifrån som de brukar utan skuttade istället fram mot henne och stannade ca en meter ifrån innan den vände och skuttade iväg. Lina tyckte det var häftigt. Nu så ska jag natta mina barn. Hej svejs.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards