Alla inlägg under juli 2009

Av Leif Jendelöv - 31 juli 2009 23:02

I förmiddags så klarade vi av "air world" vilket är en gymnastiksal som de sommartid fyller med en massa uppblåsbara hoppborgar mm. Barnen älskade det! Ronja sprang som en besatt mellan alla rutschkanor mm. Hon var alldeles blöt av svett efteråt. Sen åkte vi hem och åt lunch innan vi skulle ha åkt och fiskat. Det var bara det att medans vi åt så öppnade sig himmlen och det började spöregna, så vi ställde in fisket. Istället så gick vi senare nu på kvällen upp på det stora berget med den fina utsikten. Det var verkligen riktigt fint! Bilder kanske kan komma in senare.


Vi verkar också ha timat in blåbärssäsongen precis, för det kryllar av stora och jättefina blåbär i skogarna. Idag så har vi till och med ätit hembakt blåbärspaj. Supergott! Nu ska jag sova så att vi orkar med den fortsatta färden upp till Piteå i morgon. Gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 30 juli 2009 20:07

Idag så har vi firat Albins  åttaårsdag. Han har fått massor av presenter, bland annat en film och några playstationspel som han ville ha. Han är nog rätt så nöjd tror jag! Även pannkakorna fixade vi galant, så det fick han också. Vädret har varit fint även idag, så barnen har varit nere en sväng och badat idag med. I övrigt har vi inte hunnit med så mycket mera, men imorgon är det tänkt att vi först ska hinna med "air world" innan vi åker vidare till fisket som aldrig blev av tidigare i veckan. Så morgondagen lär nog ta musten ur oss tror jag. Men det kanske bara är bra, så man sover ordentligt innan vi drar vidare på Lördag.


Nu ska jag nog ta tag i Pontus sängläggning. Igår somnade han direkt helt utan knot. Hoppas att det går lika bra idag! Just nu sitter han på golvet här i husvagnen och letar efter sattyg att hitta på. Han är faktiskt rätt bra på det den lille rackaren! Det får nog bli allt för idag, ha en fortsatt bra kväll på er!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 29 juli 2009 22:49

Idag så har det varit klarblå himmel och varmt, så de flesta av oss har tillbringat största delen av dagen nere på playan. Dock inte jag, som inte är särskilt förtjust i att ligga och bränna mig i solen. Jag tog en vända in till stan och provianterade istället. Sen på kvällen så var vi upp på det lilla berget och grillade korv samt åt blåbär. Det finns massor av blåbär här! Nu på kvällen så har vi haft TV/filmkväll och tryckt i oss lite godis.


Imorgon fyller ju Albin åtta, så då blir det till att fira honom. Han har beställt pannkaka till mat, vilket inte är helt enkelt att uppfylla när man bor i husvagn, men vi löser det på nåt vis. Sen så vill han också ha marängsviss (eller hur det nu stavas) och det passar ju bra så här på sommaren. Det fina vädret ska ju dessutom hålla i sig några dagar, så sommaren verkar ju trots allt fortsätta.


Den tråkiga nyheten är att nån/några idioter återigen har klottrat ned vårt släp. Detta trots att vi flyttat det och parkerat det inne på en skogsbilsväg. Nån är jäkligt målmedveten! Det lär ju också vara nån lokal förmåga så det kanske rentav kommer fram ryktesvägen vem det är, men det är ju så jävla onödigt! Nu lockar sängen på mig, så det får bli allt. Tack o gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 28 juli 2009 22:53

På grund av vädret som var rätt hotfullt mörkt i förmiddags, så blev det inget av det vi hade planerat idag. Istället så blev det en hemmadag utan att vi har gjort nåt särskilt faktiskt. Det enda vi egentligen har gjort idag är väl att spela lite fotboll på stranden. Riktikt jobbigt att spela i sand faktiskt!


Fisket vi hade planerat till idag blir imorgon istället. Om det nu inte planeras om igen, själv hinner jag inte med i alla omplaneringar. Jag trodde vi hade planerat att gå upp på ett berg? Sen får man skäll för att man inte hinner med i alla svängar, men det räcker med att man går och lägger Pontus så har de ändrat i planeringen. Till slut försöker man ju bara att "flyta med" och överlämnar planerandet till andra. När vi ska ta berget vet jag inte, men det ska visst vara en vidunderlig utsikt från det enligt utsago, så jag hoppas vi hinner med det. Nu ska jag nog sova, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 27 juli 2009 21:21

Jo, nu har vi väl kommit i ordning på campingen. Vi har även hunnit med att "göra stan" idag (Övik alltså). Det är en riktigt fin liten stad som ligger jättefint. Lagom stor är den också! Vi har handlat en massa presenter till Albin, som ju fyller år på Torsdag.


Imorgon tänkte vi dela upp oss lite varav den ena styrkan ska till skuleskogen för en långpromenad och den andra tänkte åka och fiska lite. Barnen får välja vad de vill göra, utom möjligtvis Pontus som får en promenad. Fast han är ju så lycklig lottad att han slipper gå själv.


Campingen har jag själv inte hunnit utforska så mycket ännu, men den är rätt så stor och det är rätt mycket folk här. Mycket Norrmänn och Tyskar faktiskt. En och annan Fransos också. Bad är jag mycket tveksam till ska erkännas, men barnen badar nog gärna. Lina och Emma har redan lyckats blöta ned sig när de leker i en linbana som går över ett dike, så man kan ju säga att de faktiskt har badat. Viktor och Albin däremot tillbringar dagarna i Berglunds förtält och spelar TV-spel. De har knappt varit utanför vagnarna. Nu sover nog Pontus, så nu ska jag nog smita ut en liten stund. Ha det så bra så länge.


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 26 juli 2009 22:48

Ja, imorse klockan åtta gick jag upp pigg och alert. Så då bestämde vi oss för att dra iväg trots allt. Nu är vi på plats utanför Övik och jag håller precis på att lägga Pontus, vilket inte går nåt vidare. Skriver mera nån annan gång, tack o ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 25 juli 2009 16:52

Det är mitt tillstånd idag. Det är så jäkla typiskt, hann inte mer än att parkera lastbilen sista dagen igår innan det bröt ut. Så nu är vår lilla semestertripp uppskjuten, till barnens stora förtret. Nåja, jag överlever säkert det här också.


Vårat ekipage har vi ställt av nu i väntan på att vi ska komma igång med nåt nytt, så jag hoppas verkligen att allt går i lås nu. Annars vet jag inte riktigt vad vi ska göra faktiskt! Nu ska jag nog gå och tycka lite synd om mig själv, ha det så bra!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 24 juli 2009 21:43

Då vart man sjuk igen då. Sitter just nu med feber och halsont, j-a skit! Får väl se ifall vi kommer iväg som planerat imorgon, eller om vi skjuter på det. Annars så har jag jobbat sista dagen för den här gången, så nu ska jag försöka att ha semester.


På företagsfronten står det och stampar skulle man kunna säga. Har skickat in ett nytt anbud och de hörde av sig med kompletterande frågor idag, så det verkar ju i alla fall inte helt kört. Vi har också ett ekipage som står och väntar på oss, hänger bara på finansieringen. Känns som om det är där det kan slå stopp faktiskt. Men den som lever får väl se helt enkelt! Nu ska jag bara försöka att kurera mig, på återseende!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards