Alla inlägg under juli 2009

Av Leif Jendelöv - 16 juli 2009 19:47

Familjen har tillsammans med Mormor åkt ut till deras stuga över natten, så nu är jag ensam igen. Det känns rätt skönt eftersom jag har drabbats av en förkylning, hoppas bara att den går över snart. Jobbet rullar på bra och nu är det bara en vecka kvar drygt innan det är dags för semester. Efter det väntar inskolning av Pontus och sen vet jag faktiskt inte riktigt vad som händer. Många lösa trådar just nu, men det löser sig förmodligen på nåt vis. Nu i kväll så ska jag nog bara sitta och dega ett tag innan jag kryper till kojs, så kanske man kan sova ikapp lite! Verkar i vanlig ordning inte vara nåt särskilt på TV i kväll heller. Det får nog bli allt, tack o ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 15 juli 2009 22:29

Idag så fyller min kära hustru år, så vi har haft besök av mina syskon nu ikväll. Dessutom så fick jag möjlighet att påpassligt nog sluta lite tidigare på jobbet, vilket var skönt. Vad som däremot är mindre skönt är att jag har börjat drabbas av en förkylning, så jag har fått ont i halsen. Får väl se hur den utvecklar sig, men alla andra i familjen har ju varit sjuka, vilket gått över på ett dygn. Så jag hoppas att det går över fort för mig med. Nu ska jag nog gå till sängs tror jag. Gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 14 juli 2009 19:05

Idag är det tisdag och kronprinsessan Viktorias födelsedag, men vi på Svartmyren ser istället fram emot morgondagen och Mammas födelsedag. Blir väl inget märkvärdigt firande, men lite god mat ska man väl kunna få i sig kan jag väl tycka. Vi spar istället på krutet till nästa år när det fylls jämnt (typ tjugo eller?).


Det gick trots allt bra att jobba idag, trots sömnunderskott. Blir väl kanske värre senare i veckan, vad vet jag? Men det är ju bara två veckor (knappt) kvar nu tills det blir lite ledigt. Sen är det dags för inskolning av Pontus, men jag har insett att det börjar bli dags att ta itu med hans gåträning. Han är ju snart tretton månader och vill inte gå än, trots att han nog egentligen skulle kunna. Driften finns liksom inte där då det förmodligen är rätt bekvämt när alla bär på honom. Men han är ju verkligen sen med att lära sig!


Lina ligger nedbäddad i fotöljen med en förkylning stackarn. Hon har nog varit lite vårdslös med badandet på Gotland tror jag. Själv hoppade jag över badandet helt, har ju inte så stort behov av sånt. Resten av familjen är hos Mormor och Morfar för att äta mat. Apropå mat, så ska jag nog försöka att hitta nåt att stoppa i magen jag med. Alltid finns det väl nån gammal brödkant eller nåt! Tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 13 juli 2009 23:37

Strax efter elva på kvällen var vi hemma, jag ska upp och jobba vid fyra. Men det blir nog bra med det. Vi var lite oroliga för att det skulle ha blivit nåt trassel med vår hemresebiljett, men det var inga som helst problem. Det känns som om helgen trots allt blev väldigt lyckad, två dagar låter ju inte så mycket för att utforska Gotland på, men eftersom vi kom dit tidigt på morgonen och åkte på kvällen så fick vi ju trots allt två fulla dagar där. Första dagen gjorde vi egentligen inget särskilt, bara njöt av att ha kommit iväg, men idag så var vi iväg och tittade på raukarna. Barnen var inte alls intresserade, "vad är det för kul med att titta på några gamla stenbumlingar?", men när vi väl kom dit så var det naturligtvis jättekul. Hade nog kunnat vara kvar där riktigt länge. Vi hann tyvärr inte med att se på Visby, det får nog bli en annan gång, för vi insåg att det ju faktiskt funkar att åka dit bara över en weekend. Åtminstone om man kommer iväg tidigt som vi gjorde! Det får bli allt för denna gång, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 12 juli 2009 23:15

Klockan två i natt gick vi upp för att hinna med färjan till Gotland och vi kom fram helskinnade. Det är jättefint här och huset vi bor i ligger precis vid vattnet. Imorgon så ska vi försöka komma iväg och titta på raukar. Rapport kommer senare om det. Det blir ett kort inlägg idag, tack o adjö!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 juli 2009 20:13

Imorse så skulle vi ha dragit iväg en snabbis till Gotland. Men när vi gick upp vid fyra imorse så visade det sig att både Albin och Pontus hade 39 respektive 40 graders feber. Det var bara att ställa in! Ett par tre timmar senare så var de i princip helt friska igen. Märkligt!


Istället så har det blivit lite gjort idag, bland annat så har jag fått bilen tvättad. Skulle ha klippt gräset med, men det visade sig att Belosen är i behov av lite omtanke. Måste tillverka en grej till kraftuttaget bara. Det är en liten metallbit som slits ut med jämna mellanrum och jag får väl fixa den ungefär en gång om året. Borde väl försöka att komma över nån hårdare metall att tillverka den av, hittills så har jag gjort den av vanligt mjukjärn. Borde kunna komma över en bit på den mekaniska verkstan i byn. Men de har väl stängt för semester nu antar jag?


Nästa måndag så ska Stefan och jag träffa en transportchef angående anbudet vi lämnade in. Kan ju säga att det ägnas rätt mycket tankemöda åt det. Bland annat så måste jag ta kontakt med banken, men innan dess så måste jag räkna lite mera. När jag nu ska ha tid med det? Får väl bli nån kväll i veckan antar jag. Nu får det vara slutskrivet för idag, tack o ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 10 juli 2009 22:44

Idag så känner jag mig helt slut. Men jag slapp i alla fall att hämta hem familjen, för det gjorde svärfar. Riktigt skönt att slippa det faktiskt. Nu ikväll så har vi först packat upp efter deras hemkomst och sedan packat inför nästa tripp som går till Gotland. Nu ska jag sova, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 9 juli 2009 20:28

Jo, det är väl bara förnamnet. Har ju regnat mer eller mindre hela dagen idag. Allt är ju dyngsurt. Perfekt när man kör frysbilen kan jag säga. Varje gång jag går in i skåpet är ju dojjorna blöta undertill, vilket medför att de första stegen liksom fastnar i golvet när det fryser till. Ska visst bli lite bättre imorgon ryktas det om. Jag skulle även ha dragit upp till Rullsand och hämtat hem familjen ikväll, men eftersom det har regnat även där, och förtältet till vagnen därmed är dyngsurt, så bestämde vi oss för att de stannar en natt till. Det var lika bra det eftersom det blev lite övertid för mig idag. Lagom tills det var dags för att sluta så kom det en polack med trailern full med grillkol, vilket skulle lossas. Det var bara jag där, så det var ju bara att grabba tag i närmsta truck och sätta igång. Polacken själv gick och satte sig i hytten för att spela fickpingis, vilket gjorde mig lite "småirriterad". Jag förstod dock snart varför, det var nämligen ett riktigt jädrans tattarlass rent ut sagt. Dubbelställda pallar med grillkol som lutade både hit och dit och till råga på allt så var de dessutom tvärställda, vilket renderade en massa extrajobb. Tur att det inte är jag som ska ta hand om skiten imorgon säger jag bara!


Imorgon är det Roslagsturen på jobbet, vilket sommartid betyder att det förmodligen blir övertid. Bara jag hinner i tid för att hinna med upptåget från Skyttorp upp till Skutskär. Men det ska nog gå bra tror jag. Nu ska jag nog gå och slötitta lite på TV innan jag går till sängs. Gonatt på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards