Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Dåligt samvete

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Problemet är ju bara att man inte får ett j-a skit uträttat. Det märks ju att de blir understimulerade när de går här hemma och Pontus kan ju vara rätt så enerverande faktiskt. Han hänger mer eller mindre i knävecken på en hela tiden så man inte får en millimeter över att röra sig på. Detta innebär att man efter ett tag blir ganska grinig och gnällig, vilket tyvärr gick ut över Albin idag, som var den sista som förtjänade det. När jag stod och gormade som bäst på honom så kom han fram och gav mig ett "alla hjärtans dag kort" som han gjort i skolan. Man känner sig som en rätt dålig förälder i det ögonblicket  !


Men lite har vi i alla fall uträttat idag. Pontus, Ronja och jag har bakat en ny sats med semlebullar, eftersom den första har tagit slut. Så i kväll ska vi äta riktigt färska semlor. Och ska jag skryta lite så gör jag ju faktiskt fantastiskt goda semlor. Fast det tycker inte Albin, som inte gillar mandelmassa. Han vill helst ha kolasås i sina!


Den här vecka börjar jag ett nytt schema som innebär att jag kommer att jobba Tisdagar, vilket jag inte gjort förut. Det blir visserligen korta dagar, men det har varit skönt att ha en dag som man alltid är ledig. Det blir lättare att planera in saker om man vet att man alltid är ledig den veckodagen. En annan förändring är att jag mest kommer att köra i stan, vilket jag tror blir lite tråkigare i längden. Men nu under vinterhalvåret kan det ju vara skönt! Det kanske blir jättebra också. Det vet man ju inte förrän man testat!


Det var nog allt för idag, tack och goodbye!


/Leffe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Av Leif Jendelöv - 27 oktober 2010 21:41

Nu har vi i snart tre veckors tid rent ut sagt jobbat häcken av oss på jobbet. Men idag har jag haft en helt underbar dag då allt bara har funkat som det är tänkt och allt bara flytit på. Så jäkla skönt! I en butik gjorde de nästan vågen när jag kom ...

Ovido - Quiz & Flashcards