Alla inlägg under april 2010

Av Leif Jendelöv - 24 april 2010 10:29

Vi har ju umgåtts med planer på att bygga ut här på Svartmyren. Men pga en viss finanskris, både globalt och lokalt, så har vi tänkt om och tagit till reservplanen i stället. Den innebär en total ommöblering av nästan hela huset, vilket faktiskt blir himla bra. Vi började förra helgen med att flytta om alla sängar och diverse möbler, ett riktigt hästjobb! Nu återstår att få ordning på allt, för just nu ser det ut som ett smärre världskrig här. Men sakta men säkert får vi lite ordning ändå!


Grattis till Micke och Camilla som fick en liten pojke i Onsdags. Läste på Sussis blogg att den skulle heta Gargamel. Tycker jag var ett häftigt namn, kan ju inte bli nåt annat än ett riktigt busfrö, full med sattyg (Stavas det så?) om han ska leva upp till det namnet.


Annars fortsätter jag att jobba natt, men nu ska jag visst lära mig Stockholmsturen också. Har sagt att jag helst inte vill ha för mycket hoppande med tider, men vi får väl se hur det blir framöver. Ett tag framåt ska jag i alla fall köra den turen.


Vi har också fått två nya familjemedlemmar. Piff och Puff heter de och är två stycken dvärghamstrar. Lina och Albin blev ju lovade att få varsin hamster när de sålde kattungarna och nu har de alltså anlänt. Pontus tycker att de är jättegulliga och är jätteintresserad. Precis som Ville, som nog gärna skulle ha dem till frukost.


Det får bli allt för den här gången, för nu ska jag nog fortsätta att röja i skiten här hemma. På återseende!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 6 april 2010 12:06

Pontus har ju varit magsjuk i helgen. Tre dagar spydde han så fort han försökte att få i sig nåt. Igår var det bättre, men i morse så spydde han igen. Fast just nu verkar han pigg. Värre är det med mig eftersom det nu är min tur. Kunde inte jobba inatt, utan tillbringade större delen av natten på muggen istället. Börjar att känna mig piggare och kan nog jobba inatt. Så kul var vår påskhelg!


Grattis Ronny i efterskott, pga ovan nämnda magsjuka så kunde vi ju inte komma över, men ni klarade er säkert bra ändå! På återseende!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 3 april 2010 14:55

Ytterligare en vecka har då passerat, denna gången utan några större missöden. Har väl egentligen inte så mycket att skriva om veckan som har gått, men det är så skönt att alla barnen har hållit sig friska nu medans jag har jobbat. Tills nu vill säga! I går eftermiddag så började Pontus att kräkas och höll på med det hela kvällen, så nu har vi tvingats att planera om hela påskhelgen då ingen vill träffa oss. Så tråkigt att det kommer lagom till barnens påsklov också! Nu verkar han dock pigg och kry, så nu väntar vi bara på att det ska bryta ut hos nästa barn. Hoppas att det inte blir några fler bara. Men det blir i vilket fall som helst en helg i karantän. Hoppas att alla andra mår bra och ha en glad påsk på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards