Alla inlägg under november 2009

Av Leif Jendelöv - 30 november 2009 22:31

Idag så var Ronja och Pontus tillbaka på dagis efter den senaste förkylningen. Pontus var till och med där själv ett par timmar på eftermiddagen medans Ronja var hos tandläkaren. Det märks att de saknat dagis när de gått hemma ett tag. Direkt på morgonen så hade vi utvecklingssamtal för både Ronja och Pontus, vilket inte känns som nån stor grej eftersom allt rullar på bra och det är ett så himla välfungerande dagis. Barnen stortrivs och vi är helnöjda med dagiset helt enkelt.


Ronja var som sagt hos tandläkaren för en liten kontroll idag och det såg ju bra ut. Korsbettet som hon dragits med tror de att hon kommer att växa ifrån så småningom, så det ska inte behandlas något mera.


I övrigt så har jag väl inte så mycket mera att skriva om, har inte gjort så mycket spännande än det vanliga "löpande" idag helt enkelt. I morgon så ska jag försöka att komma in till stan för att uträtta ärendena som jag skulle ha gjort förra veckan. Sen så ska jag på utvecklingssamtal med Albin på eftermiddagen. Nu ska jag nog gå och knyta mig tror jag. Ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 29 november 2009 22:41

Idag så har jag julbakat lite. Fast jag fick inte någon större hjälp av barnen som jag trodde, för Ronja fick besök av David och Albin åkte till Davids storebror Mikael. Så det var bara Lina kvar och hon hjälpte till lite motvilligt. Fast hon hade inget emot att slicka ur skålen efteråt. Sen kom David och Mikaels mamma hit med Albin och Mikael och det blev en liten adventsfika till slut.


Annars så har jag varit rätt så trött idag, då Pontus vaknade vid tre inatt. Men nu så börjar de i alla fall bli friskare, så förhoppningsvis åker de till dagis i morgon. För i morgon bitti så är det utvecklingssamtal för båda de minsta samt tandläkarbesök för Ronja. Får väl se i morgon bitti hur det verkar? Nu är det färdigbloggat för idag, ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 28 november 2009 22:11

Idag så har det varit full fart på barnen, för det har julpyntats här idag. Julgardiner, tomtar och lite annat lull lull. Så nu ska väl julstämningen kunna infinna sig, trots det gråa vädret! I morgon fortsätter vi genom att julbaka lite. Tänkte baka lussekatter och en saffranskladdkaka, så att vi kunde bjuda nån på adventsfika. Men tyvärr så verkar det inte som om nån kan komma, så vi får försöka att bjuda in nån av barnens kompisars familj eller nåt. Vi är ju som vanligt ute i absolut sista stund, så folk hinner ju planera in annat tyvärr. Nu ska jag snart fortsätta att titta på Eragon, men först så sätter jag in en bild på barnens luciatåg som de pysslat ihop. Ha det så bra!


/Leffe



  

Av Leif Jendelöv - 27 november 2009 22:21

Satt och läste gamla inlägg under "för ett år sedan" och måste erkänna att jag saknar faktiskt körningen vi hade, även om det är skönt att ha kommit ifrån speditören vi var hos. Men det var faktiskt en riktigt rolig körning vi hade tycker jag. Var bara det, tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 27 november 2009 22:13

Har varit iväg till Micke idag och hjälpt honom. Vet inte om vi egentligen fick så mycket gjort, men vi fortsätter nästa vecka i alla fall. Är trött idag, för jag kom inte i säng förrän efter ett i natt. Anledningen är lite larvig, men jag satt faktiskt uppe och väntade på att katten skulle komma in. När jag skulle sova hade inte Kitty kommit hem och jag ville inte låta kattungarna vara själva hela natten. Två timmar fick jag vänta på henne, så nu får hon hålla sig inne på kvällarna framöver!


Kvällen har jag tillbringat framför TV:n och tittat på idol. Borde nog försöka ta reda på vem som åker ut nu, för det känns rätt så ovisst. Personligen tycker jag att Mariette var minst bra, även om hon sjöng ok. Låtarna var så trista bara. Håller fortfarande på Erik och Tove! Ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 26 november 2009 22:26

Ja, nu ikväll så har jag varit på en timmes "utbildning" på föreningservice som har hand om alla föreningars bidrag. De har gjort om den digitala blanketten till nästa år och hade en liten genomgång. Dessutom så är det en massa nytt på gång från RF, så det blir fler träffar framöver.


Imorgon så ska jag till Möklinta för att hjälpa Micke lite. Kan ju vara nyttigt att göra nåt vettigt kanske. Det blir väl kanske inte nån jättelång arbetsdag eftersom han ska iväg och lämna grisar på morgonen och det blir mörkt rätt så tidigt. Då kan det ju bli svårt att jobba om man inte ser vad man sysslar med.


..........Hjärntvättade igelkottar! Vad fan får de allt ifrån? Sitter och lyssnar på Mammas nya kille och Thunder. Man kan prenumerera på programmet i iTunes som podradio. Nu så har jag inte lyssnat på ett bra tag, så det finns ett gäng avsnitt som väntar på lyssning. Nu är det dags för "folklivsforskare" Jon (eller om han heter Job), som nog är den sjukaste av allihopa tror jag. Nu ska jag gå och sova tror jag, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 26 november 2009 12:51

Idag så är alla fyra barnen hemma, så det går ju inte precis åt rätt håll. Fast Ronja och Albin känns som om de snart är friska igen. Själv känner jag mig också lite halvseg, men det är ingenting som vill bryta ut ordentligt nån gång. Men jag hoppas att alla är friska till helgen i alla fall och att alla kan åka till skola/dagis på måndag. Nu ska jag få nåt i magen, ha det så bra så länge!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 25 november 2009 22:38

Ja, idag var tre av fyra barn hemma. Bara Lina var i skolan och hon verkar också ha ögoninfektion på gång. Albin säger däremot att han är frisk nu, men ögonen är fortfarande lite geggiga. Får väl se hur det ser ut i morgon bitti? Pontus har dessutom gått och blivit riktigt lös i magen, har bytt ett antal blöjor idag. Det liksom bara sprakar i blöjan och sen är den full med "bajssås" som Ronja säger. Fast Albin tyckte att det var äckligt att säga så!


Alla dessa sjuka barn stör ju min planering lite, så jag har inte kommit in till stan den här veckan. Man vill ju inte gärna släpa med sig ett gäng sjuka barn in till coop direkt. Men det innebär att kylskåpet återigen börjar se lite tomt ut. Dessutom så skulle jag behöva komma förbi revisorn och banken, men det är bara att skjuta på det till nästa vecka. Men jag har kunnat göra lite till inne i badrummet idag i alla fall! Det får bli allt, tack o hej!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards