Alla inlägg den 7 november 2009

Av Leif Jendelöv - 7 november 2009 23:24

Idag så har jag, Albin, Ronja och Pontus varit själva hemma. Det har ju i vanlig ordning gått bra, men det har inte blivit nåt gjort direkt. Vi har suttit och ätit snask till körslaget, men det blir inte riktigt samma grej när inte hela familjen är med. Nu är det ju bara Stefan och Ola kvar till nästa gång och jag håller nog på Ola. Men Albin håller på Stefan!


Har också hunnit med lite bokföring idag, och faktiskt så har jag skrivit ut en faktura till vår gamla speditör. Är ju fortfarande efter fyra månader ett lass vi inte fått betalt för. Han skyller på att han i sin tur inte heller fått betalt, men det skiter faktiskt jag i. Vi har utfört en transport åt honom, inte slutkunden! Är ju därför jag betalar provision till honom, för att slippa ta den risken. Får väl se hur reaktionen blir? Antingen blir det väl ett jäkla liv, eller så tiger han ihjäl den, vilket kanske är mest troligt. Men vi ska i alla fall inte ge bort det där lasset utan vidare, det kan han "fetglömma" som nån sa! Tyvärr så har jag också hört rykten om att en bonde som vi har fordringar på har fått lite likviditetsproblem, vilket i sin tur kan ställa till det rejält för oss. Hoppas att vi får betalt! Nu ska jag sova, gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards