Alla inlägg den 17 november 2009

Av Leif Jendelöv - 17 november 2009 23:41

Här kommer en ledarartikel från sossarnas tidning AiP. Tycker faktiskt att den är väldigt tankeväckande och bra skriven. Både om Moderaterna, men kanske framförallt så tycker jag att det sista stycket är bra. En nyanserad bild på dagens klasskamp och kanske en förklaring till att vi har tappat våra ideal i de rika länderna.


http://aip.nu/default.aspx?page=2&type=ledare

Av Leif Jendelöv - 17 november 2009 23:20

Jag har ju klagat på bilprovningens prissättning förut (och fått kommentarer på det från deras marknadsavdelning) och det står jag fortfarande för. Däremot så har jag aldrig klagat på deras service, vilket jag inte tänker göra nu heller. Tvärtom så måste jag ju faktiskt ge dem en hel del kred där! Eftersom att det alltid tar längre att komma iväg samt lämna barnen på dagis än man tänkt sig så var jag naturligtvis försenad till bilprovningen. Den här gången var det stationen i Tierp som förärades ett besök av superchryslern. Men när jag tio minuter försenad skulle knappa in mig i deras ankomstterminal så får jag beskedet att jag har missat min tid, men det går bra att boka en ny via internet står det på skärmen! Jo, jag tackar jag! Det är inte en enda bil där och personalen sitter i fikarummet, så jag haffar en kille och frågar ifall det går att lösa. "Naturligtvis, kör in du bara" säger han och vänder sig om och säger till de andra gubbarna: " Han är här nu!". Det var mig de satt och väntade på, så då kom det ut fyra gubbar och satte igång att granska bil+vagn. Måste säga att det gick klart över förväntan, släpet gick igenom med blankt papper och bilen fick jag en tvåa på handbromsen. Så nu får jag rusta den i helgen när jag byter däck, för det är tyvärr nåt som inte är som det ska med den.


Efter besiktningen, som tog en kvart, åkte jag vidare norrut en bit för att handla lite plåtdetaljer till garaget som jag delvis har stått i regnet nu under eftermiddagen och satt upp. Så mycket mera har jag väl egentligen inte gjort idag, annat än att spela lite innebandy nu ikväll. Så jag säger tack o hej för denna gång!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards