Alla inlägg den 24 november 2009

Av Leif Jendelöv - 24 november 2009 23:48

Tog ju lite bilder på kattungarna idag. De är nu sex dygn gamla och har precis öppnat ögonen. Kommer nog att vara full rulle här hemma snart!Kattunge sex dygn   sex dygn gamla kattungar  

Av Leif Jendelöv - 24 november 2009 23:09

Då var det dags för Pontus igen. Idag så var han ju själv på dagis, men när jag hämtade honom så hade han ögoninfektion. Känns som om det här blir en sån där höst när det alltid kommer att vara nåt barn sjukt. Vissa år är det ju bara så! Mest tråkigt för barnen eftersom de aldrig får vara riktigt friska, blir ju jobbigt för dem i förlängningen! Men sånt är livet.


Idag så har jag pysslat lite med att bygga en bänk med lite lådor till badrummet där skötbordet stod. Är inte riktigt klar ännu, men det blir riktigt bra. Problemet är bara att det är svårt att jobba med barnen hemma, så vi får väl se ifall det kan bli klart imorgon.


Lovar att inte skriva ett lika långt inlägg som igår, men det blir ju lätt så där när man går igång på nåt. Vilket jag lätt gör när det gäller politik och samhällsfrågor. Men det är faktiskt skönt att få skriva av sig när man blir förbannad på nåt som man tycker är fel. Skulle kunna skriva ett långt inlägg om EU idag, eftersom jag blir lite sned på hur det funkar. EU har ju tillsatt en sk "premiärminister" och en "utrikesminister", fast de har andra namn på dem, och jag retar mig på hur man tänker när man tillsätter personerna. Det har inte ett jävla smack med kompetens att göra, utan allt handlar om att personerna ska vara så anonyma som möjligt så att inga grupper kan ha invändningar mot dem, annars kan man inte enas. Hur fan tänker man då, inte handlar det om organisationen väl i första hand i alla fall. Det borde ju tillsättas folk som är internationellt erkända och som har lite pondus bland resten av världen. Annars kommer de ju inte att kunna uträtta ett jäkla dugg tänker jag, och vad är det då för mening med att tillsätta dem. Det leder ju bara till att omvärlden inte kan ta oss på allvar. Nej, om EU ska funka på det här sättet så kan vi lika gärna lägga ner skiten.


Nu blev det ju ett långt inlägg i alla fall, men det får ni leva med. Ha det så bra, för nu ska jag ut och "facebooka" lite!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards