Alla inlägg den 19 november 2009

Av Leif Jendelöv - 19 november 2009 22:45

Idag så fick jag brev från bolagsverket, så numera har jag ett bolag till. Är inte riktigt hundraprocentigt vad det bolaget egentligen ska syssla med, men jag ska i alla fall snarast ansöka om trafiktillstånd i alla fall. Jag blev även kontaktad av en IT-firma idag som erbjöd mig att "gratis" bygga upp en hemsida för det nya bolaget. Haken är att de ska få använda sidan som referens att visa upp för andra sen. Eftersom det nya bolaget är tänkt att inte vara ansluten till nån central eller liknande, utan uteslutande försöka att jobba med "egna kunder" så måste jag faktiskt erkänna att jag nappade på det. Får väl se hur det blir i slutändan! Men jag tänker lite att ifall de vill ha sidan som referens så lär de ju lägga manken till för att det ska bli en bra sida som säljer. Sen gäller det ju naturligtvis att försöka få med Stefans och mitt bolag på ett hörn också, så att det liksom kan åka snålskjuts där. Men det är nog nåt som vi måste gå igenom lite senare.


Barnen verkar må bättre nu, Pontus har inte kräkits nåt mera och Albin mår också bra och ska till skolan imorgon. Apropå Albin så kan jag säga att han blev riktigt ledsen när han fick klart för sig att vi ska ta bort två kattungar i morgon. Han blev jätteledsen stackarn, jag som trodde att han hade förstått vad som skulle hända med dem. Men jag tror att han accepterade det till slut i alla fall! Nu ska jag sova, så att jag orkar gå upp och ta hand om Pontus när han vaknar inatt, Ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 19 november 2009 09:54

I morse så vaknade Pontus på helt fel sida, men det var egentligen inget direkt fel på honom som jag kunde se. Inte förrän jag skulle klä på honom och åka till dagis i alla fall, då han kändes väldigt varm. Men han var ju tvungen att följa med till dagis för att lämna Ronja och halvvägs dit så kräktes han också. Jag tänkte (hoppades) att det var en kombination av hosta, feber och åksjuka. Men det visade sig att det nog var värre än så, för väl hemma igen så har han kräkts två gånger till. Dessutom så är Albin hemma idag också för att han sa till Mamma att han hade ont i magen i morse. Inget som märks på honom kan jag ju säga, tror snarare att det har med ett gäng kattungar att göra. Men med tanke på Pontus tillstånd så kanske man ska ta det på allvar ändå!


Har ringt veterinären idag också, så imorgon är det nog tyvärr så att det är ett par kattungar som flyger till himlen. Så om det är någon som är sugen på att ta hand om en senare i vinter, hör av er innan det är försent! Annars verkar både kattungar och kattmamma må förträffligt och Kitty är så mallig över sina små gullungar. Känns inte roligt att behöva ta bort några, men vi kan inte ha alla kvar här hemma! Nu måste jag iväg och sanera bilen, see you later!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards