Alla inlägg den 12 november 2009

Av Leif Jendelöv - 12 november 2009 21:46

Idag så kom vi iväg till stan för att handla. Vi behövde fylla på skafferiet kändes det som. Dessutom så ska Lina på ett kalas i helgen och Ronja på ett på måndag, så vi behövde införskaffa presenter. Men nu är det gjort!


Nu i kväll så har jag suttit och lagt in fakturor, inget kul alls. Även om det bokföringsmässigt ser ut att ha vänt uppåt igen för företaget, så är det absolut inget som syns på bankkontot ännu. Man får tjyvhålla lite på nån faktura tills det kommer in pengar, vilket inte alls känns rätt. Men är man tvungen så är man! Tyvärr så har jag insett att högen med pengar som kommer in en bit in i december inte alls kommer att räcka så långt som jag hoppades, så jag hoppas att det blir bra betalt nästa gång. Lär väl märkas på måndag när jag bör få avräkningen för den perioden. Nåt som dock är positivt är att vi nu har fått in alla fodringar utom det sista lasset från gamla speditören, har inte hört ett knyst därifrån ännu. Snart är det dock dags att skicka en påminnelse! Känner att jag vill passa på att jäklas lite.


Nu har resten av familjen gått till sängs och jag sitter i vanlig ordning kvar här och pysslar med mitt. Kan ju inte göra så mycket på dagtid när jag har hand om Pontus, de kräver ju en del tid de små liven. Så det blir helt sonika till att sitta här på kvällarna och pyssla! Men i dag ska jag nog försöka att komma i säng lite tidigare, så jag avslutar nog här tror jag. Gonatt på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards