Alla inlägg den 10 november 2009

Av Leif Jendelöv - 10 november 2009 22:55

Nu sitter jag och varvar ned efter innebandyn, var riktigt seg idag. Vet inte varför, var ju förra veckan jag var sjuk. Svettigt blev det i alla fall.


Har suttit nu ikväll och studerat lite siffror och kan konstatera att det verkar ha vänt uppåt med företaget nu. Synd bara att det är så jäkla mycket som släpar efter sen tidigare, känns som om vi har en tung ryggsäck att släpa på. Men det går åt rätt håll i alla fall! Det som oroar mig lite nu är att det efter jul ska bli heldött med en massa stådagar, för då känns det inget kul alls. Den som lever får väl se helt enkelt!


Det lutar nog åt att Pontus får vara hemma i morgon med. Vet egentligen inte vad det är för fel på honom, om det ens är nåt fel, men han är lite gnällig och verkar ha ont någonstans ibland. Framförallt efter att han sovit. Ronja däremot skulle nog väldigt gärna åka till dagis, det är nämligen gympa imorgon. Det tycker hon är kul, skällde ju ut mig förra veckan när de inte hade nån! Hoppas att de har gympa i morgon bara, annars lär det väl osa hett antar jagFlört! Nu ska jag ta nåt för min kurrande mage innan jag duschar och går till sängs, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 10 november 2009 08:25

I natt sov Pontus ända till fyra. Var upp en stund och kunde sedan lägga honom igen, så han kunde sova en timme till. Han vaknade igen en stund innan resten av familjen skulle upp och fick vara i vår säng ett tag innan han kunde sova igen. Allt detta utan några problem egentligen, han är bara pigg och kan inte sova. Inget gnäll, bara en massa tjatter. Men när jag skulle väcka Ronja vid sju så vaknade han samtidigt och skrek utav bara den. Han hade ont någonstans, men jag lyckades inte klura ut var! Han skrek nonstop och ville inte ha välling ens, så då var det bara att ringa dagis och meddela att de inte skulle komma idag. Ronja blev ledsen förstås, hon älskar ju att vara på dagis. Men som kompensation så ringde vi Mormor och hon lovade att hämta Ronja när hon kör maten till dagis. Då blev allt mycket bättre, nu tycker hon bara att tiden går väldigt långsamt tills Mormor kommer.


Det här ställer ju till det lite för min planering och jag får väl återigen göra om min dagsplanering. Får väl se när jag kommer iväg och handlar, det börjar bli tomt i kylen nu. Men jag kan ju inte dra med mig Pontus in till stan när han är sjuk! Det var allt, ajöss!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards