Alla inlägg under augusti 2009

Av Leif Jendelöv - 18 augusti 2009 21:36

Jag fattar bara inte var de får alla idéer ifrån!


http://www.youtube.com/watch?v=aL9-GQZPZeo



Av Leif Jendelöv - 18 augusti 2009 15:01

Måste ju bara skriva att precis när jag lagt ut det förra inlägget så plingade det till i mejlen. Det var ett mejl från företagets bankman(kvinna) och innehöll en inbjudan till ett frukostmöte. Det som fick mig att skratta var temat på mötet:


Hur hanterar man överskottslikviditeten i bolaget?


Hon är ju till hundra procent medveten om vårt bolags likviditetsstatus, och så mycket kan jag ju i alla fall säga. Det finns fan inget överskott där inte!


Tack för mig!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 18 augusti 2009 14:46

Så heter vår nye granne. Träffade på honom när jag skulle iväg och hämta på dagis. Hann inte prata med honom så mycket, men han har i alla fall två hundar. Två riktiga bjässar dessutom, kommer inte ihåg vad han sa att det var för ras däremot. Lär väl träffa dem fler gånger antar jag.


Idag så har jag dessutom kokat saft igen, så nu har jag totalt gjort drygt tre liter. Det blir banne mig inte mycket saft av alla bär! Får väl se ifall det blir nån saft av de röda bären också, är ju synd om de inte kommer till nån nytta kan man tycka!


Ikväll är det förhoppningsvis innebandypremiär. Men jag vet inte säkert, så jag åker väl dit och ser efter. Skulle vara skönt att komma igång igen med den också, men jag känner verkligen av badmintonen i söndags. Framförallt i axlarna! Allt för nu, over and out!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 18 augusti 2009 10:35

Nu har jag kört maten till dagis och allt var frid och fröjd med Pontus. Vad som däremot inte är frid och fröjd är vissa "leverantörer" som det heter på bokföringsspråk. Fick en påminnelsefaktura som gäller prylar som vi inte ens fått och som dessutom skulle skicka en ny faktura när jag pratade med dem sist (före semestern). Ringde till dem nu och hon skulle ringa upp igen. Sista ordet är väl förmodligen inte sagt än i denna fråga. Men vissa företag verkar ha noll koll på saker och ting. Har fortfarande inte hört nåt från vår påtänkte uppdragsgivare än heller. Känns som om tiden börjar springa iväg, eftersom vi skulle komma igång till månadsskiftet. Har de inte hört av sig imorgon så får jag väl ringa och jaga dem lite.

........Nu ringde puckona. Allt löste sig till slut, så jag behöver inte betala nåt. Klart slut!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 18 augusti 2009 07:45

Nu har de kommit iväg! Och eftersom de inte har kommit tillbaka igen så utgår jag ifrån att de kom med bussen som de skulle. Både Lina och Albin sov rätt dåligt inatt, så jag tror att de har varit lite nervösa faktiskt. Men de tycker nog också att det är kul att börja skolan igen. Till råga på allt så sa tydligen Albin till Mamma igår kväll att han nog ville fortsätta på fotbollen trots allt. Fler turer i frågan följer väl?


Nu ska jag bara väcka Pontus snart och ge honom frukost, så ska vi dra iväg till dagis sen. Idag och imorgon ska jag köra dagismaten också, så vi får väl se hur det blir när jag kommer till dagis med maten. Det bästa vore ju ifall han inte såg mig då. Det var allt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 17 augusti 2009 21:40

Det bidde många inlägg idag, men det blir ju så ibland. Jag har varit på S-möte nu i kväll och det var ungefär som vanligt. Det är snart dags för kyrkoval, så det kommer väl att bli lite aktiviteter under hösten.


Albin kom inte iväg på fotbollsträningen idag, han har helt plötsligt kommit på att han inte vill (?). Jäkla unge, men han ska dit några gånger. Är helt övertygad om att han kommer igång igen då. Får väl se ifall han kommer dit på Onsdag. Hoppas det! Han kanske rentav blir lite inspirerad av att komma till skolan igen, för imorgon börjar den ju efter sommarlovet. Lär vara ett smärre kaos imorgon bitti, men det ska bli så jäkla skönt att de börjar igen. Fast jag har ingen aning om hur skoldagen ser ut för dem imorgon, jag skickar iväg dem på morgonen så får jag väl se när de kommer hem. Men Lina har redan bestämt att hon ska följa med Tilda hem efter skolan, så henne lär jag ju inte märka mycket av imorgon.


Pontus ska upprepa dagen han hade idag på dagis. Han ska först äta och sedan sova på där. Får väl se ifall han sover längre imorgon än han gjorde idag. På Onsdag är det tänkt att han dessutom ska vara kvar efter sömnen för att äta mellis där. Så då kanske man rentav kan få några timmar för sig själv här hemma. Går det som planerat med företaget och vi har fått något besked vid det laget, så kan det rentav passa riktigt bra. För då måste jag nog in till stan för en del ärenden. Tack för ikväll och sov så gott!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 17 augusti 2009 14:01

Klockan halv ett ringde de från dagis och sa att Pontus hade sovit färdigt, så det var bara att åka dit och hämta. Så nu är friden slut, jag som hade sett fram emot en helt barnfri stund när jag kunde få massor gjort. Pyttsan! Men snart ska Pontus få gå och sova igen, för det blev bara en timme på dagis. Dessutom så har ju faktiskt solen tittat fram igen, så kanske kanske kan jag spika lite medans han sover.


Har heller inte hört något mera om åkeriets framtid, men hoppas verkligen de hör av sig nu under veckan! Helst med ett positivt besked också. Skulle kännas riktigt bra i så fall. Nu är Pontus bannad så jag måste nog ta hand om honom. Ha det så bra!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards