Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Leif Jendelöv - 31 augusti 2009 20:56

Kolla in dessa tabbar i trafiken i början på detta klipp.


http://www.youtube.com/user/zzznaiper#play/uploads/11/76NRN9cGzlc

Av Leif Jendelöv - 31 augusti 2009 18:29

Albin skulle egentligen spela fotboll nu ikväll, men det visade sig att det inte var något. Av någon anledning verkade det vara inställt, men det finns ingen information om det. Riktigt jäkla dåligt tycker jag. Till saken hör att de har en hemsida där alla träningar och cuper mm ligger med, men där står det att det är träning idag. Blir det någon ändring så måste man ju skriva det där i så fall, det är ju ett jättebra verktyg för att sprida information. Får väl se på Onsdag om de säger nåt?


Jag hittade kvittot också. Var helt säker på att det var ett stort A4-kvitto, men det visade sig vara en vanlig kassaremsa som naturligtvis låg i plånboken. Jag hade det med mig hela tiden med andra ord, är man vimsig eller är man? Nu vet jag i alla fall var jag har det, så nu kan jag lämna tillbaka det imorgon förhoppningsvis. Sen återstår "bara" att lyckas få tag på revisorn. Nu kallar Pontus på uppmärksamhet, ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 31 augusti 2009 16:44

I eftermiddags så drog jag iväg till stan. Jag hade försökt att ringa revisorn innan, men det tutade upptaget så jag tänkte ringa från bilen. På vägen in ringer jag och får beskedet att "kontoret är obemannat, återkommer imorgon"! På mobilen får jag heller inget svar, blir man less eller?


Jag skulle ju också lämna tillbaka avgassystemet. Var helt övertygad om att kvittot låg kvar i kassen med de övriga grejorna jag köpte vid samma tillfälle, vilket det alltså inte gjorde. Försökte ändå, men det var nobben om jag inte hade kvittot med mig. Lyckat! Det enda jag lyckades med i eftermiddags var att handla lite ost. Nåja, jag gör ett nytt försök imorgon! Ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 31 augusti 2009 12:00

Pontus tycker fortfarande att jag ser konstig ut, även om det börjar att släppa. Men i morse när han kom till min säng så stod han med stora ögon ett litet tag innan han bestämde sig för att han ville upp. Men som sagt, han har snart vänjt sig. Just nu sover han efter att jag stoppat honom i badet. Han hade bajsat ner sig totalt, för andra gången idag. Vaknar väl snart och vill ha lunch antar jag!


Om jag får ihop det drar jag nog in en sväng till stan idag. Skulle ju förbi "den gamla" revisorn, samt lämna tillbaka ett ickepassande avgassystem. Men det beror nog på barnens dagsform i eftermiddag. Nu kommer det en katt som vill ha mat också, det vill hon ungefär alla timmar på dygnet. Utom de hon sover då förstås! Hon har vissa likheter med katten Gustav i det avseendet faktiskt. Apropå katter, så kan jag ju meddela att Kitty, som försvann under semestern, fortfarande saknas. Hon tyckte nog att det blev för bråkigt med alla grannkatter här antar jag. Men vem vet, en vacker dag så kanske hon är här utanför igen. Det är ju sånt man aldrig riktigt vet med katter. Bäst att jag utfodrar Busan nu, ajöss!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards