Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Leif Jendelöv - 26 augusti 2009 22:43

Stefan och Janne var iväg idag för att försöka byta bort vår bil mot en annan, men tyvärr slutade det med ingenting. De ville helt enkelt ha för mycket i mellanskillnad. Synd! Men livet går vidare och vi gjuter planer för glatta livet. Det som vi nu funderar på är att helt enkelt bygga om den bilen vi har. Trots allt vet vi ju vad den går för och det ska inte behöva kosta så mycket att bygga om den. Fast å andra sidan så vet man ju att det aldrig är "bara". Alltid är det ju nåt som strular eller blir fel, eller helt enkelt inte fungerar som det ska. Vi får väl lösa det på nåt sätt!


Imorgon så ska jag förhoppningsvis få hem ett avgassystem som passar. Så då får jag göra om jobbet igen, vilket känns tråkigt. Hoppas att de ger nån liten kompensation för besväret! Men det lär de väl inte göra antar jag. Jag ska också försöka att få tag på revisorn för att eventuellt ge honom sparken. Känner mig rätt besviken på honom faktiskt! Det är en helt annan sak med den här andra, vet liksom vad han pratar om och är mån om att allt ska gå rätt till. Vilket tilltalar mig, då jag tycker att man ska försöka att följa lagar och regler. får väl se ifall jag lyckas få tag på honom, han kanske rentav läser det här och låter bli att svara! Vad vet jag? Nu ska jag nog slagga, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 26 augusti 2009 16:13

De är direkta fortsättningar. Konstigt att de brutit filmen mitt i, men kul är de i alla fall.


http://www.youtube.com/watch?v=bmq3xbG_sH4&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=GX--wDtHmLg&feature=related

Av Leif Jendelöv - 26 augusti 2009 16:12

Dagens TopGear-länk är vad jag kallar riktig konsumentinfo!


http://www.youtube.com/watch?v=c1amtPnxR-I&NR=1

Av Leif Jendelöv - 26 augusti 2009 13:24

Nu har jag kommit hem från stan, precis i tid för att Albin inte skulle bli utelåst. Jag hann ju naturligtvis inte med allt jag skulle, men det viktigaste blev i alla fall gjort. Framför allt mötet med revisorn som är så bra. Det är så himla kul att prata med honom, för man blir så glad och entusiastisk efteråt. Han fokuserar liksom inte på det negativa utan pratar hela tiden konstruktivt om hur man ska gå vidare med det positiva. Jag är så himla glad för att Anette tipsade om honom! Med på mötet var även en redovisningskille som basar över den delen på firman och han bara skakade på huvudet när han såg vår "kontrollbalansräkning". Jag måste konsultera Stefan, men jag har väl i princip bestämt mig för att byta både revisor och redovisningsbyrå. De som är så bra med de här är att de har ett webbaserat program som man bokför i, antingen jag själv eller de, och båda parter kommer liksom åt allting samtidigt som man per telefon eller nåt kan konsultera. Precis vad jag har eftersökt, eftersom jag tycker att jag kan sköta det löpande själv, men behöver nån att bolla med så att det blir rätt. Inte blir det så hemskt mycket dyrare än vår nuvarande redovisning heller! Den som lever får se!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 26 augusti 2009 09:21

Har precis lämnat barnen på dagis och tänkte väl snart börja dra mig in mot stan för diverse ärenden. Jag ska bland annat träffa en revisor, den som är bra utav dem. Sen är det bara diverse småärenden, blodgivning, fixa saker till idrottsdagen mm mm. Stefan ska också uträtta "ärenden" idag, får väl se hur det slutar. Spännande är det i alla fall!


Nu måste jag förbereda mig och se till att jag får med mig allt jag ska ha med mig till stan. Syns o hörs!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards