Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Leif Jendelöv - 30 augusti 2009 22:07

Äntligen blev det av att jag blev klippt, var ett bra tag sen. Och eftersom skägget började bli så pass långt så fick ju Pontus ett bra grepp om det, vilket gör så förbaskat ont. Nu är det däremot kortklippt och det finns ingen chans att Pontus ska få nåt grepp om det. Då uppstod ju det problemet att Pontus inte riktigt kände igen mig. Han var väldigt avvaktande nu under kvällen, han som varit så pappig de senaste veckorna. Men det kommer nog tillbaka! Skönt i alla fall att blivit av med en del hår.


Nu i kväll har det varit badminton också, men idag så var vi bara två. Då tyckte jag att vi skulle passa på att teknikträna lite, vilket vi också gjorde. Vi har konstigt nog tappat en del på tekniksidan de senaste åren känns det som. Nu övade vi in en ny serveteknik, som visade sig vara riktigt bra. Bara man får nöta in den lite så! Ska bli intressant att få möta de andra nästa vecka och se ifall det blir nåt bättre.


Imorgon är det stängt för planering på dagis, så de två minsta får vara hemma hela dagen. Eventuellt så blir det en tur in till stan också, men det beror på ifall jag känner att jag hinner. Annars får det bli på tisdag istället. Bland annat så måste jag förbi min nuvarande revisor för att hämta den bokföring som är gjord hittills. Den tankar man helt enkelt ned på ett USB-minne bara. Sen så ska jag förbi den nya revisorn med filen, så att man har nåt att utgå från. Dessutom så ska revisorsbytet ske formellt också genom ett styrelsemöte, varvid man ska skicka in en blankett till bolagsverket. Nu ska jag slappa och titta på TopGear. Ha det så bra!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 30 augusti 2009 17:05

Nu sitter det äntligen ett passande avgassystem på Chryslern. Fast passande och passande, det krävdes viss modifierande nu också för att det skulle sitta bra, men slutresultatet duger i alla fall. Det känns inte som om det ska ramla av bakom nästa vägkrök typ!


Vi har också klarat av helgstäden på dagis, så nu är den här städveckan slut. Bara tvätten kvar. Nu ska jag försöka att bli klippt innan mat och badminton, vi hörs!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards