Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Leif Jendelöv - 24 augusti 2009 23:02

Det kallas visst för "double decker race".


http://www.youtube.com/watch?v=n5xd97HeY70&NR=1



Av Leif Jendelöv - 24 augusti 2009 21:33

Att nu är jag på plats 44 på mest aktiva bloggarna. Man får lite för många tidsgluggar över när man går hemma då man passar på att blogga.


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 24 augusti 2009 21:18

Men städningen blev rätt stressig och jag var lite lagom svettig när jag kom till mötet. De tyckte jag såg speedad ut när jag kom! Lite kaffe så var man som folk igen och nu sitter man här och ska försöka varva ned. Mötet i sig gick också bra, det är ju som jag skrivit tidigare en riktigt bra styrelse med mycket engagemang. På lördag så ska vi ordna en sportdag i Viksta och alla är naturligtvis välkomna. Det blir brännbollsturnering, invigning av vårt upprustade elljusspår, minigolf och inte minst lite cricketuppvisning där man får reda på lite hur cricket spelas och regler mm. Tror att barnen kan tycka att det blir riktigt kul faktiskt och alla barn som tar ett varv i spåret (gå/lunka/springa) kommer att få en liten medalj. Kul när en liten förening är så pass aktiv tycker jag, inte minst ute på landsbygden.


Jag har också försökt att få till det jäkla avgassystemet lite bättre och lite bättre sitter det nu, men det går banne mig inte att få till bra. Måste reklamera. Tyvärr så är jag ju tvungen att köra med det nya tills jag kommer tillbaka till butiken. Får väl se vad de säger?


Har också återigen försökt att komma i kontakt med vår revisor. Utan resultat! Börjar nästan misstänka att det är nåt skumt med karln! Ska ringa min andra revisorskontakt imorgon för konsultation. Om det är någon som läser det här som har tips på någon bra revisor så kommentera gärna. Tacksam för alla tips! Nu ska jag slöa lite framför TV:n innan sängen tar vid.

Gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 24 augusti 2009 12:12

Har både skjutsat dit och hämtat barnen från dagis. det går riktigt bra för lillpojken, idag skrek han bara en liten stund efter att jag överlämnat honom till Anette. De var bara där i ungefär två timmar, så man hinner ju inte göra så mycket här hemma. Men den tiden jag var hemma tillbringade jag med telefonen, jagar jobb av alla de slag. Kollar bland annat upp om man skulle kunna komma in någonstans med en växlare. Inga napp ännu, men skam den som ger sig. Har också hört mig för om att köra extra på åkerier man känner sen tidigare. Inga napp där heller ännu, men jag är optimistisk på den fronten. Lite påhugg får man nog.


Annars blir nog den här veckan hektisk, som vanligt när det är städvecka. Ikväll är det förutom städning av dagis fotbollsträning för Albin och styrelsemöte i idrottsföreningen. Men eftersom styrelsen har möte bredvid dagis så blir det rätt bra att skjutsa iväg Albin och sedan åka direkt till dagis. Sen när städen är klar så kan jag gå direkt över till mötet. Det kallas för logistik det! Nu ska jag nog fortsätta att ringa, tack o hej!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards