Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Leif Jendelöv - 25 augusti 2009 22:22

Ikväll så var det så dags för säsongens första innebandypass. Värmde först upp med att städa på dagis och sen så traskade jag över till bygdegården. Det vart riktigt jobbigt eftersom vi bara var fem stycken som var med. Bra om man åtminstone är sex, så att det blir tre i varje lag. Svårt att hänga med för laget med bara två spelare. men kul är det!


Tro det eller ej! Men idag så fick jag inte heller tag på vår revisor. Däremot så damp det ned en så kallad kontrollbalansräkning i brevlådan. Men ska jag vara riktigt ärlig så förstår jag inte riktigt vad han har gjort, tycker inte alla siffror stämmer. Har avtalat möte med min andra revisorskontakt imorgon och jag tänkte att han skulle få ta en titt på den, så får vi se vad vi kommer fram till.


Frun och jag satte oss ned och planerade de närmsta veckorna idag också, och det märks att skola och alla aktiviteter börjar komma igång. Det blir ett pysslande att få ihop allt vissa dagar, dessutom börjar det bli så pass mycket att om man inte skriver upp det så glömmer man bort hälften. Idag glömde jag till exempel bort att Lina skulle iväg med Mormor och spela fiol. Det brukar vara Mormor som skjutsar dit, men eftersom jag inte hade en tanke på fiollektionen så tyckte jag att det var ok att hon följde med en kompis hem efter skolan. Nu löste det sig galant ändå tack vare Mormor, men det är ju onödigt om det blir en massa extrastrul! Allt för ikväll, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 25 augusti 2009 13:28

Jo! Tro det eller ej, men jag har varit ute och tittat på TopGear igen. Den här länken är sevärd för alla som kör dieselbilar.


http://www.youtube.com/watch?v=GOFbsaNeZps&feature=fvst

Av Leif Jendelöv - 25 augusti 2009 11:21

Stefan var här i förmiddags och planerandet går vidare. Eventuellt så kan saker och ting lösa sig lite imorgon. Får väl rapportera vidare om saken då! Annars så är det telefonerandet som fortsätter idag, men det ska ju vara så förbaskat svårt att få tag på folk. Vad gäller våra revisorsproblem så lutar det väl åt att vi anlitar en annan revisor och att jag tar hand om den löpande redovisningen själv, men stämmer av med revisorn varje månad så att det blir rätt. Då behöver man ju inte betala för nåt man faktiskt kan göra själv, och gärna gör själv egentligen. Får väl se hur det blir i slutändan med det! Nu ska jag äta lunch, see you later!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 25 augusti 2009 07:53

Nu sitter jag här igen och väntar på att skjutsa de minsta barnen till dagis. Pontus är klar att åka, men Ronja gick nyligen upp och ska äta frukost. Det kan ta tid, hon är den typen som inte stressar i sig mat.

......Nu knackade det på dörren, det var slambilen som är här. Han undrade var brunnen ligger, så jag var ute och visade honom. Tycker lite synd om dem, för det är långt att dra slangen. Brunnen ligger ju på baksidan!


Nu måste jag nog se till att Ronja blir klar med sitt, så att de kan komma iväg till dagis nån gång. Ses o hörs!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards