Alla inlägg under augusti 2009

Av Leif Jendelöv - 5 augusti 2009 21:25

Idag så kom vi äntligen iväg till Luleå, vilket var mitt mål med den här resan. Jag tycker verkligen om Luleå, den är lite större än de andra älvstäderna och det finns lite mera. Dessutom är det en himla mysig stad med allt vatten.


Vi började dagen med att åka till teknikens hus, vilket är ungefär som Tom Tits i Södertälje( där jag i och för sig aldrig har varit). Man får experimentera sig fram till hur saker fungerar. T.ex ett vattenreningsverk, en vågkraftgenerator, hur en flygplansvinge fungerar mm mm. Jättekul! Vi var där i drygt fyra timmar. Vilket kändes rätt så lagom, för efter det så var vi rätt så tröttkörda!


Efter Teknikens hus så for vi vidare till min gamla lumparkamrat, vilket var så himla roligt. Han var sig lik som om tiden stått stilla, trots att det var nästan femton år sedan vi sågs så tror jag att jag skulle ha känt igen honom om jag spontant skulle ha mött honom på stan. Han hade tre barn, varav den yngsta visade sig vara tre dagar äldre än Pontus. Dessutom så var hon lika ovillig som Pontus på att vilja lära sig gå, det vill säga att de skulle kunna men inte vill lära sig! Jag är så himla glad att jag till slut tog och rinde upp honom, för jag tror att jag annars skulle ha ångrat mig väldigt länge.


Nu har vi precis kommit hem och tänkte försöka ta en lugn "hemmakväll" och spela lite kort eller titta på en film. Tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 4 augusti 2009 21:46

I förmiddags gick vi till "Nimbys värld", leklandet här på campingen. Det är faktiskt en av få aktiviteter som känns prisvärda här. Man betalar inträde till barnen, vuxna går in gratis, och de får ett armband som visar att de har betalt. Sen kan de komma och gå som de vill hela dagen. De har haft riktigt kul faktiskt, och de borde somna utan problem ikväll. Även Pontus trivdes där, de hade en avdelning för de under fyra år.


Imorgon så far vi till Luleå och jag fick ändan ur vagnen nu ikväll och ringde upp min gamla kamrat från lumpen. Han kände igen mig när jag presenterade mig direkt och jag hörde direkt på rösten när han svarade att det var han. Vi har bestämt att vi ska träffas imorgon, kul! Var nästan femton år sedan vi sågs. Jag hade ångrat mig ifall jag inte hade ringt.


Jag har också ringt till vår tänkte uppdragsgivare och fick beskedet att beskedet kommer att dröja minst två veckor till. Det betyder att om vi då får ett positivt besked, så kommer vi bara ha en eller två veckor på oss att komma igång. Blir knappt! Men det ska säkert gå det med. Nu ska jag gå och vara social med min syster och familj. Tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 3 augusti 2009 23:14

Nu vart det sent igen, så jag orkar inte skriva nåt. Hörs imorgon istället!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 2 augusti 2009 16:53

Jo, som sagt, Pite havsbads camping är stor. Dessutom finns det massor att göra och att göra av med pengar på. Man skulle nog kunna vara här i flera veckor utan att behöva lämna campingen. Det finns bowling, bio, go-cart, äventyrsbad, nöjesfält, restauranger och Wallmans salonger har kvällsshower varje kväll. Men allt kostar naturligtvis pengar, massor av pengar! Det bjuds i princip inte på nåt, utan man måste betala för allt. Men barnen älskar naturligtvis campingen!


Tidigare idag så var vi faktiskt nere på stranden och badade. Det var riktigt varmt och skönt i vattnet, men eftersom det blåser rätt så mycket var det inte så himla skönt på stranden. Nu är alla utom Albin och jag och badar i poolen med vattenrutschbana. Har också hunnit med en snabb sväng in till stan och den är verkligen jättemysig, så dit ska vi igen.


Vädret har varit helt strålande idag, riktigt sommarväder. Men det ska tydligen bli sämre imorgon, så varannandagsvädret verkar hålla i sig. Hoppas bara att det blir några fina dagar till!


Vi har planerat några aktiviteter nu i veckan. Bland annat så ska vi ta en sväng till Luleå. Ska bli så kul att få komma dit igen, men jag har tyvärr inte tagit kontakt med min gamla lumparkompis. Sen så planerar vi även att ta en tur på go-cartbanan, men det verkar finnas flera banor häromkring och eftersom den här på campingen kostar 90 spänn för sju minuter så hoppas jag att det finns bättre alternativ. Det finns också fyrhjulingar att hyra, men jag vet inte om man bara får köra på en inhägnad bana eller hur det funkar? Så det är ju nåt att luska vidare i! Mathilda har bestämt att vi ska till "Nimbys värld", vilket är ett lekland, så det får vi väl ta nån dag med sämre väder. Nu kommer snart de andra tillbaka från badet, så  nu ska jag fixa mat. Tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 1 augusti 2009 23:51

Nu har vi kommit till Piteå havsbad. Den här campingen är bra mycket större än nån vi varit på förut. Nu ikväll så har vi spelat "DOT" och klockan blev mycket, så nu ska vi sova. Rapporterar mer imorgon.


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards