Alla inlägg under augusti 2009

Av Leif Jendelöv - 23 augusti 2009 22:43
Av Leif Jendelöv - 23 augusti 2009 22:19

Ikväll så var vi fyra som spelade, men det kändes rätt så segt ändå. Dessutom så fick vi stryk, men det tar vi ur dem nästa vecka. På Tisdag sätter dessutom innebandyn igång igen, vilket ska bli riktigt kul! Min stackars kropp kommer att få en smärre chock av alla fysaktiviteter.


I morgon ska jag ägna åt telefonen, måste bland annat ringa och klaga på avgassystemet. Det sitter ju som en kratta rent ut sagt, fästena stämmer ju inte alls! Främre dämparen sitter liksom snett, ser jättekonstigt ut. Funderade först på om det var till den kortare modellen, men det förklarar ju inte att det sitter snett. Mycket märkligt!


Imorgon fortsätter dessutom inskolningen, men det ska nog inte vara några problem. Han börjar nästan att vänja sig nu, det är mest vid lämningen som det blir problem. Alltid jobbigt att lämna när de blir så ledsna ju! Men det märks nu att jag har varit så mycket med honom och tagit hand om inskolningen. Han är väldigt pappig! Men det går nog över misstänker jag! Allt för ikväll, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 23 augusti 2009 16:25

Har ju blivit rätt många inlägg den senaste veckan. Blir ju lätt så nät man är hemma och ändå har tid. Dessutom så har jag ju väntat på ett viktigt mejl hela veckan, och när man ändå går ut och kollar mejlen (många gånger per dag) så blir det lätt att man passar på att skriva ett kort blogginlägg. Nu var jag inne och tittade lite på kul på de mest aktiva bloggarna och jag ligger på 66:e plats under den senaste veckan. Med det här inlägget så kanske det hoppar upp ett par snäpp till. Lite kuriosa tycker jag. Tack för mig!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 23 augusti 2009 16:13

Du fyller ju enligt Katarinas blogg år idag, så grattis från oss på Svartmyren!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 23 augusti 2009 15:19

Köpte ju ett nytt avgassystem till den röda bilen, tror ni att det passar? I deras katalog finns det inte ett komplett system, utan bara den bakre dämparen. Det visade sig att den bakre dämparen innefattar hela systemet utom kat och främre rör. Det är liksom en enda del, utan skarvar. Man får kapa av främre röret precis vid främre dämparen och sedan trä på det nya systemet därifrån. Så långt inga problem, utan det är till och med så att man tycker att de har tänkt till för en gångs skull. Problemet kommer senare när det nya röret ska hängas upp, eftersom de har placerat upphängningen ett par decimeter för långt fram. Så gummikudden kommer liksom inte mitt för fästet på bilen. Har löst det nu tror jag, genom att svetsa om fästet på bilen. Det ligger och kallnar lite nu innan jag går på det igen. Men ska man verkligen behöva hålla på så? Alltid är det nåt som inte stämmer! Skitgrejor! Hoppas att det funkar nu bara, annars lär det höras när jag kommer till dagis imorgon. Hörs senare.


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 22 augusti 2009 23:33

Idag så har Stefan och jag resonerat lite och en plan B börjar väl så smått ta form, men tyvärr så ligger väl inte allt i våra egna händer, vilket jag känner mig väldigt obekväm med. Men vi får väl se hur saker och ting löser sig under veckan som kommer. Förhoppningsvis till det bättre! Man får väl ändå vara glad att det fortfarande finns alternativ. Nu återstår bara att gå till sängs och fortsätta fundera ut briljanta planer, de kommer på löpande band. Det är ju som Stefan och jag sa när vi började med fliskörningen: "Vad kan gå fel egentligen?". Vi sa det ju på skoj, men jag trodde aldrig att det skulle gå fel på grund av nån oseriös speditör, utan mest att man skulle ha räknat totalt fel eller nåt. Med facit i hand har jag ju gjort allt rätt (i alla fall enligt både bankkontakt och seriös revisorskontakt) och mina siffror visade sig ju vara väldigt verklighetsförankrade, men tyvärr så stämde ju inte de siffror jag fick att räkna på (intäkter). Eller stämde och stämde, det var inte en siffra rätt i de uppgifter vi fick från speditören. Surt sa räven och alltid har man väl lärt sig nåt. Måste faktiskt erkänna att även den här missade upphandlingen har jag lärt mig massor av, så allt är faktiskt inte bara elände. Nu ska jag sova, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 22 augusti 2009 16:46

Så heter Vikstas nya gårdsbutik. Den huserar i gamla brandstationen i Viksta och de har gjort det jättetrevligt där. De har grönsaker, sylt och saft, lite hantverk samt ett litet café. Riktigt trevligt, hoppas att det kommer att gå bra för dem bara. De har en hemsida:


www.gronaartor.se


Där ska man kunna beställa saker för avhämtning. Bra idé tycker jag och det måste ju också vara bra för traktens övriga hantverkare som borde kunna ha ett samarbete med dem.


Annars så har väl det mesta av den här dagen regnat bort, så det har inte blivit nåt gjort. Vi var iväg och åt lunch hos svärföräldrarna, vilket ju alltid är trevligt. Dessutom så innebär det ju att man slipper att laga lunch här hemma! Nu börjar dock vädret att spricka upp, så kanske kan det bli nåt litet gjort under kvällen. Men å andra sidan så har Lina gjort upp med sin kompis i Storvreta att hon ska sova över där, så kvällen kommer väl att gå åt till att laga mat och skjutsa till Storvreta. Det var allt, för nu ska jag börja laga mat.


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards