Alla inlägg under januari 2009

Av Leif Jendelöv - 3 januari 2009 22:32

Idag känns det som om dagen har gått åt till att köra en massa bil. Vi började dagen med att skjutsa Albin till en kompis, för att sedan åka vidare till Tärnsjö. Efter avslutat besök hos Micke så åkte vi direkt och hämtade Albin och sedan via svartmyren till svärföräldrarna. Albin skulle sedan stanna kvar hos Mormor för att sova över, vilket det har tjatats om hela jullovet. Vi åkte sedan vidare till dagis för att hämta typ två ton tvätt (föräldradrivet dagis) som jag dumpade hemma tillsammans med hustru och två barn för att sedan fortsätta till Storvreta för att hämta hem Lina som sovit över där. Lagom när jag svänger av 290:an till Storvreta ringer frun upp och meddelar att Albin har ändrat sig och inte alls vill sova över längre. Alltså, hämta Lina, vidare och tanka bilen, tillbaka till Mormor för att hämta Albin, för att sedan runt nio vara hemma. Då konstaterar barnen att det ju faktiskt är Lördag=lördagsgodis, så det blir ju till att käka lite snask för att till slut få i säng barnen nån gång efter tio. Gissa om familjen Jendelöv kommer att vara griniga imorgon? Till råga på allt så väntar en storstädning på dagis också. Halleluja! Annars är väl allt som vanligt här hemma. Nu ska jag slappa lite. Eller om det blir till att tvätta? Hörs och syns!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 2 januari 2009 22:34

Sätter in två bilder. En på Pontus och en när min kära hustru skulle över vägen med skridskorna, utan några skydd. Tyvärr var jag inte tillräckligt snabb med kameran, så jag fick inte med henne när hon kröp över vägen.

Av Leif Jendelöv - 2 januari 2009 22:16

Idag så var vi iväg och åkte skridskor igen, med den skillnaden att jag också åkte. Åkte på Ronnys gamla skrillor, vilket faktiskt gick rätt så hyfsat. Var ju trots allt ca. 15-20 år sedan man åkte ordentligt, även om jag faktiskt provade på för ett par år sedan. Vi hade innebandyklubbor och en innebandyboll med oss och spelade allihopa. Jag, frun, Albin, och tjejerna. Skitkul! Tyckte allesammans. Men man får ju så satans ont i fötterna! Lite mera träning behövs nog tror jag.

  På måndag drar jag iväg på körning. Har bytt med Stefan, för han vill lämna in sitt bilskrälle som inte vill gå ordentligt. Jag tror ju inte att de har nån körning åt oss på Tisdag, som är en röddag, men Stefan trodde att de hade räknat med körning ändå. Får väl se hur det blir?

  Imorgon tänkte vi åka till Tärnsjö för att hälsa på grisfarmarn och hälsa på lille Isak, men det blir nog bara Ronja och Pontus av barnen som följer med eftersom Lina sover över hos en kompis som hon följer med till Fyrishov imorgon. Albin vill vara hos sin kompis medans vi är borta, så det blir nog så. Han tycker ju inte om att åka bil några längre sträckor, eftersom han har anlag för åksjuka, så det känns bara grymt att tvinga med honom. Så då kan han lika gärna stanna hos sin kompis. Allt för denna gång, over and out!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 1 januari 2009 12:10

Det känns lite avslaget idag, den enda som är pigg verkar vara min hustru som just nu tillsammans med Lina är ute på en skogspromenad. Så jag sitter här hemma med resten av barnen och väntar på att Pontus ska vakna. Börjar väl dessutom bli dags att fundera på lunch. I övrigt vet jag inte riktigt vad som händer idag, förutom lite pappersgöra. Stefan och Janne skulle göra klart det sista kolvfästet på vagnen idag, så det ska väl vara körklart imorgon förhoppningsvis.

  Lina har suttit nu på morgonen och filat på en ansökan till Barda. För er som inte vet vad det är kan jag berätta att det är ett rollspelsprogram som SVT sänder, och nu så söker de nya deltagare till nästa säsong. Får väl se hur det går med det, det är ju ganska många barn som söker. Förra säsongen hade det varit 7500 som sökt, varav 22 kommit med. Så oddsen är ju inte så jättebra precis. God fortsättning på er.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards