Alla inlägg under januari 2009

Av Leif Jendelöv - 11 januari 2009 15:51

Jag säger bara en sak: Vilka jävla knäppgökar det finns. Behöver jag säga nåt mera än att det har med en annons på blocket att göra.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 januari 2009 13:25

Jaha, det bidde visst ingen motion idag i alla fall. Kamrat nummer tre  skulle inte hinna hem till ikväll. Och till råga på allt, när jag ringde för att avboka tiden så verkar det som om de har tappat bort oss i rullorna över årsskiftet. Så nu verkar vi inte ha någon tid alls. Måste ringa och kolla upp det med ansvarige imorgon. Surt, vi har haft den tiden på den banan i över tio år nu, så man känner sig ju liksom rätt så hemma där. Klåpare! Får nog gå och tröstäta lite glass tror jag, hej på er!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 januari 2009 11:36

Idag så passade jag på att sova ikapp innan familjen kommer hem igen. Alltid skönt med ostörd nattsömn, så nu kanske man kan få känna sig utsövd ett tag till. Har ägnat förmiddagen åt lite telefonerande och ska väl ringa några samtal till. Ikväll så är det tänkt att vi ska spela badminton, men två har redan hoppat av kvällen och den tredje är på nån prästvigning. Räknar med att han hinner hem till ikväll så att man får röra lite på sig. Tänkte också passa på att ta ett nytt tag med barnens trilskande dator där uppe. Har ju installerat XP på den, men den vill inte godta licensen. Tror att det kan vara fel version av XP. Eller så kan man inte göra som jag har tänkt? Vad vet en sketen åkarjävel som jag om det liksom? Nu har jag annat att göra, så ajöss med er.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 10 januari 2009 23:21

Lägger in en bild på vad som borde vara vårt nya åk, men tyvärr lär det ju aldrig hända. Men vadå? Man måste ju få drömma lite. Eller så får vi emigrera typ.

Av Leif Jendelöv - 10 januari 2009 20:34

Börjar att kännas som det inte finns nån ände på hur mycket man kan pyssla med en lastbil. Idag så kom vi visserligen igång rätt sent, men det blir ju ändå rätt många timmar innan det blev hemgång. Dessutom så känns det som om vi inte fick så mycket gjort. Höll på och strulade med ABS:en på släpet helt utan resultat, vilket känns tråkigt. Det blir nog till att anlita någon som kan tror jag. Annars har jag inte gjort nåt här hemma. Är ju gräsänkling nu i helgen igen eftersom familjen är på Åland, så då blir det inte särskilt mycket gjort. Ska dock göra lite pappersjobb ikväll, så det kanske kan bli nån krona i intäkt den här månaden. Ha en bra kväll.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 9 januari 2009 20:25

Ja, då var vi hemma igen efter vår lilla tripp. Ekipaget som vi tittade på var väldigt fint och välskött, så vi har sagt att vi vill köpa. Problemet är bara att få med sig banken på det hela. Även om vår bankkontakt förstår vår situation och verkar vara med på noterna, så vill hon ha mer siffror att gå på. Dessutom så verkar hon rädd för att vi ska bli stående med flisekipaget, trots att jag har förklarat att det får ju fortsätta gå så länge. Ska ringa på Måndag och se ifall det går att få nåt besked. Vi har även haft Volvon inlämnad i Heby för rep av broms samt felsök av elfel. Bromsoket var fullt av vatten(?) vilket hade frusit. Konstigt att det oket inte släppte då? Elfelet visade sig efter många om och men bestå av en utslagen säkring som satt gömd under ljusmodulen långt inne under panelen. Nu verkar det funka. Denna säkring nämns inte en enda gång i instruktionsboken och finns inte utmärkt nånstans, så det verkar vara meningen att man måste lämna in bilen för en sån skitsak. Men denna gången så lurade vi Volvo i alla fall! Imorgon ska vi försöka att fixa till elsladden på släpet lite bättre så det inte blir en massa korrosion i skarvarna. Det var allt!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 9 januari 2009 08:35

Nu är vi på väg mot Mockfjärd. Ska titta på en ny värsting, dock bara med 550hk. Ska bli roligt att få se på den och att kanske få lite mera siffror att räkna på. Känner att jag börjar bli lite besatt av siffror, men det är faktiskt kul att räkna. Vi passerar just i detta nu Avesta, men Stefan varnade just för att bilen med ett lejon i fronten snart lägger av. Den har ju sina ideer den här bilen. Får väl se hur det blir? Nu kan jag inte skriva mer medans jag åker, känner mig åksjuk då. Rapporterar senare om dagen.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 8 januari 2009 20:12

Min lille Pontus är ju lite speciell. Till skillnad mot de flesta andra bebisar i hans ålder, som testar alla saker genom att stoppa dem i munnen, så har ju Pontus aldrig varit så benägen att stoppa saker i munnen. Tyvärr så gäller det även mat, så när vi har provat att mata honom så har han tagit första skeden, men sedan har det varit stopp. Han verkar väl inte tycka särskilt illa om maten, men han har helt enkelt vägrat att öppna munnen. Nu har man ju sina små tricks ändå, men det är tråkigt när det inte äts frivilligt. Idag så var det samma visa, men! När jag suttit där och trugat ett tag var det som om han tänkte: "OK då gubbjävel, jag äter väl då". För helt plötsligt så åt han utan något trassel. Han åt till och med två portioner. Märkligt! Får väl se ifall det funkar även nästa gång? Han har idag även "rest" sig på alla fyra, så krypet är nog inte långt borta. Men det har man ju tänkt rätt så länge å andra sidan.

  Imorgon bitti bär det av till Mockfjärd på morgonkvisten för Stefan och mig, medans resten av min familj tar båten och far över till Åland igen. Jag skulle egentligen ha följt med, men det kom ju lite annat i vägen. Så de får åka utan mig helt enkelt. Mormor är ju också med, så det ska nog fungera ändå. Dessutom så börjar de ju vid det här laget bli rätt så vana Ålandsresenärer. Det får nog bli allt, över och ut!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards