Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Leif Jendelöv - 8 januari 2009 20:12

Min lille Pontus är ju lite speciell. Till skillnad mot de flesta andra bebisar i hans ålder, som testar alla saker genom att stoppa dem i munnen, så har ju Pontus aldrig varit så benägen att stoppa saker i munnen. Tyvärr så gäller det även mat, så när vi har provat att mata honom så har han tagit första skeden, men sedan har det varit stopp. Han verkar väl inte tycka särskilt illa om maten, men han har helt enkelt vägrat att öppna munnen. Nu har man ju sina små tricks ändå, men det är tråkigt när det inte äts frivilligt. Idag så var det samma visa, men! När jag suttit där och trugat ett tag var det som om han tänkte: "OK då gubbjävel, jag äter väl då". För helt plötsligt så åt han utan något trassel. Han åt till och med två portioner. Märkligt! Får väl se ifall det funkar även nästa gång? Han har idag även "rest" sig på alla fyra, så krypet är nog inte långt borta. Men det har man ju tänkt rätt så länge å andra sidan.

  Imorgon bitti bär det av till Mockfjärd på morgonkvisten för Stefan och mig, medans resten av min familj tar båten och far över till Åland igen. Jag skulle egentligen ha följt med, men det kom ju lite annat i vägen. Så de får åka utan mig helt enkelt. Mormor är ju också med, så det ska nog fungera ändå. Dessutom så börjar de ju vid det här laget bli rätt så vana Ålandsresenärer. Det får nog bli allt, över och ut!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 8 januari 2009 07:34

Idag så börjar skolan igen efter lovet. Skönt för alla i familjen tror jag! Barnen får lite rutiner igen och vi kanske får en möjlighet att komma i säng tidigare på kvällarna när barnen i sin tur gör det. Nu är det bara den minsta familjemedlemmen som ska lära sig att på natten så sover man. Han har inte riktigt förstått det ännu. Det var meningen att frun skulle ha gått upp med barnen idag, men eftersom hon har suttit uppe med Pontus så föll det på min lott att försöka få upp barnen imorse. Som vanligt var det Ronja, som inte behöver gå upp lika tidigt, som var uppe först av alla. Lina var trött men pinade sig upp själv, medans Albin är som em mumie att få upp på morgonen. Men det gick faktiskt över förväntan ändå, med tanke på att de har varit lediga i tre veckor och fått väldigt sena vanor. Nu ska jag snart få iväg Ronja till dagis och sedan sätta mig och ringa diverse samtal. Ska också sätta mig och räkna lite mera på jobb. Ha en bra dag så hörs vi senare!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards