Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Leif Jendelöv - 22 januari 2009 19:45

Nu sitter jag sen ungefär en timme i Wallhamn. Det verkar vara en stor importhamn för personbilar, för det står kvadratkilometervis med nybilar här. Framförallt Renaultbilar, så vem vet? Kanske har lilla clion där hemma tagit sina första stapplande meter på svensk mark just här på Tjörn?


Ska nog ägna kvällen åt nån film tror jag, får väl se vad det blir. Nu fick jag dessutom ett meddelande om att frun har ringt, så jag avslutar nog här. Sov så gott med er så hörs vi imorgon igen.


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 22 januari 2009 17:20

Nu sitter jag och har lite rast strax innan Trollhättan. Behöver egentligen inte ta någon rast, men på det här viset så drar jag ut arbetsdagen lite. Det skulle bli så många timmars dygnsvila annars, vilket kan bli lite långtråkigt. Dessutom så har det ju visat sig att när det tenderar att bli långa kvällar så suger man ur batterierna och är strömlös morgonen efter, vilket är så tråkigt.


Efter lossningen i Laxå imorse så gick jag vidare till vårt stamställe Valåsen (Karlskoga) för att lasta virke till Kristinehamn. Efter Kristinehamn var det bara att fortsätta till Skattkärr för ytterligare ett virkeslass. Den här gången så ska det lossas i Wallhamn, som ska ligga på Tjörn. Hinner inte lossa idag eftersom de stängde redan klocka fyra, därav den långa dygnsvilan. Imorgon ska det enligt uppgift bli flis Trollhättan-Örebro och torv Örebro- Enköping. Kan ju bli skitbra om  nu ingenting strular. Blir väl säkert lite tajt med tiden misstänker jag? Om nu allt går som planerat så blir det här en bra vecka utan så många tommil.


Lägger in en bild på ett tåg(?) också. När jag kom fram till Skattkärr och var på väg till industriområdet så åker man över en järnvägsövergång. Precis när jag kommer så börjar naturligtvis bommarna att gå ned. Inget konstigt med det och efter ett litet tag så kommer ett tåg också. Men det kör ganska sakta, och det går saktare och saktare. Till det till slut står helt stilla. Det stannar strax före övergången och där står vi och blänger på varandra till det efter ett tag börjar rulla igen. Så gör tydligen tågen från Karlstad.


Nu är det nog dags att rulla vidare mot Tjörn, men jag kanske skriver några rader till i kväll när jag stannat för natten. Ajöss!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards