Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Leif Jendelöv - 23 januari 2009 22:56

Glömde ju att skriva om en fras våran GPS brukar slänga sig med:

"Ta nästa avfart längre bort"

Tycker bara att det låter lite kul när den säger så. Det känns lite diffust liksom.Dessutom brukar det handla om en motorvägspåfart eller nåt liknande, så man brukar inte ha så mycket annat val än att fortsätta.

Av Leif Jendelöv - 23 januari 2009 22:36

Jo, så blev det faktiskt. Var hemma vid halvnio. Annars har den här dagen gått rätt bra. Åtminstone tills det var dags att lasta hemlasset, vilket blev en hel såpopera. Skulle kunna skriva en hel uppsats i ämnet, men nöjer mig med att skriva att den här branschen är så full av idioter och skitstövlar. Nåja, nog om det! För hem kom jag ju till slut efter en ,som sagt, rätt bra dag med få tommil. 65 mil blev det till slut. Egentligen skulle jag ha ställt kvar vagnen inne i stan för besiktning imorgon bitti, men eftersom det blev så sent ikväll så hann vi inte göra klart den för besiktningen så vi avbokade den. Får bli i Februari i stället.


När jag hade fått lass i Trollhättan i morse så pratade faktiskt maskinisten med mig (?), vilket hör till ovanligheterna. Så jag passade på att smöra som attan för honom, och i fortsättningen ska han förhoppningsvis vara lite bättre att ha och göra med. Men faktiskt så gick det fantastiskt smidigt idag. Så fort har jag aldrig fått lass där förut. Och då fick jag ändå stå och vänta i tjugo minuter medans de hade rast. Tur att det fortfarande finns saker att glädja sig åt!


Imorgon blir det pappersgöra och Stefan kommer hit för ett "styrelsemöte". Måste gå igenom en massa saker. Frun kommer att vara borta hela dagen på en studieträff inne i stan, så jag och alla barnen kommer att vara hemma. Dessutom så står lilla Clion i Järlåsa, så vi kommer ingenstans. Albin ska på kalas dock hos en granne, men dit får han cykla eller gå. Nu är det dags för sängen, gonatt på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards