Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Leif Jendelöv - 31 januari 2009 22:17

Måste ju bara skriva att jag har bakat en massa semlebullar idag. Ronja hjälpte såklart till, hon älskar att hjälpa till. Hennes huvudsakliga uppgift gick ut på att måla bullarna med ägg. Har nog aldrig bakat så välmålade bullar nån gång förut. Hon tog sin uppgift på allra största allvar! Har hittills hunnit med att äta ett par stycken, men det är ett gäng kvar. Tyvärr så har vi ingen plats i frysen, så vi måste äta upp dem snart. Nån som känner sig manad att hjälpa till så kan ni ju komma imorgon. Lägger även in en bild på en semla.


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 31 januari 2009 14:28

Jo, inatt så sov faktiskt Pontus hela natten, så jäkla skönt! Dessutom så fick jag tillfälle att sova riktigt länge imorse, vilket behövdes. Annars har det inte hänt så mycket här. Stefan var här en snabbis så att vi kunde gå igenom avräkningen som kom igår. Den här gången var det i alla fall inga negativa överaskningar. Fast det behöver ju inte betyda att allt är bra, bara att man börjar bli avtrubbad. Fast som vanligt så fattades det ett lass.


Frun har åkt skidor ute på åkern idag, vilket jag också borde göra. Känns som om det var flera år sedan jag åkte på dem. Å andra sidan är det väl inte världens roligaste spår direkt ute på våran åker. Men motion som motion! Dessutom så blir det ju badminton imorgon, samt innebandy på Tisdag!


Måste ju också skriva att Ronja har sagt att jag är väldigt cool, så nu går jag omkring som självaste Svante Thuresson. Mr. hippman typ! Mamma däremot är tydligen totalt ocool. Men vem vet? Nästa vecka kan det ju vara precis tvärtom, så det gäller ju att passa på att känna sig cool! Nu tänker jag inte skriva nåt mera, hej svejs på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards