Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Leif Jendelöv - 26 januari 2009 19:07

Har nu parkerat för natten i Linköping, för lossning i morgon bitti. Den här måndagen började inget bra alls, för jag försov mig nämligen. Kom femtio minuter senare till Västerås än jag tänkt mig vilket i sin tur resulterade i att jag fick vänta i en och en halv timme på att få lasta. Hade det inte varit för den lilla fadäsen hade jag dessutom hunnit lossa här i Linköping nu i kväll och kunnat fortsätta ned mot Omsberg för nattvilan. Men men, nu är det som det är och jag får helt enkelt komma till Omsberg lite senare imorgon.


Annars har det varit en bra dag, tre lass har det blivit ändå. Det bästa av allt är nog ändå att mellan lass ett och två blev det bara tre km tomt. Sånt tycker en gniden åkarjävel som jag om. Förutom papper till Norrköping så har jag även hunnit med att köra bark till Flen och ett kollass hit till Linköping också. Just det, jag har faktiskt också hunnit med att bli stoppad i en poliskontroll också. Händer ju inte så ofta, så det är lika spännande varje gång det trots allt händer. Fick visa upp körkortet, blåsa i alkotesten och visa upp färdskrivardiagramet. Var lite nervös inför det sistnämnda eftersom jag visste att jag närmade mig gränsen för rast, men det var inga problem. "ser ju bra ut det här, verkar ju inte bli så många timmar ju" sa han bara. Måste väl också tillägga att det faktiskt var en jättetrevlig polis också. Han hade det nog lite tråkigt, för han var själv och det var bara mig han stoppade. Men som sagt, det gick bra den här gången.


Nu ska jag nog syssla med lite bankärenden, så vi får höras nån annan gång. Over and out!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards