Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Leif Jendelöv - 6 januari 2009 23:35

Lär det ju bli idag också. Kom i säng kvart över två i natt och det lär bli rätt sent idag med, har precis lagt barnen efter att ha varit och åkt skridskor och ätit hos syrran. På vägen hem från Örsundsbro så storhandlade vi och var hemma vid halvtio. I säng med barnen och packa in all mat, sen vart klockan helt plötsligt elva! Då loggade jag in på datorn för att jag väntade mig ett mejl, men killen måste ha skrivit nån bokstav fel eller nåt, för det hade inte kommit nåt. Ska träffa banken imorgon för försäkringsrådgiveri, men jag tänkte överraska vår bankkontakt med att prata lite pengar. Våra avräkningar har ju så här långt varit lite av en besvikelse och inte i närheten av vad det pratades om innan vi drog igång, så vi har insett att vi måste ha ett lite annat upplägg typ. Så imorgon måste vi prata lite om att finansiera vår nya ide, vilket jag hoppas att banken går med på. Tanken var att jag via mejl skulle ha fått lite siffror att räkna på, men eftersom det inte kom nåt får jag väl försöka att räkna ihop nåt ändå. Kan ju vara bra att ha nåt att visa för banken kanske. Om det hela går i lås så får jag väl rapportera om det då, för nu tänker jag inte skriva nåt mera om det här i bloggen i alla fall.

  Den ljusa delen av dagen har jag tillbringat i Järlåsa för att felsöka lite el på släphelvetet. Men det verkar vara nåt generalfel nånstans, för det är ingenting som funkar som det ska. Tyvärr så verkar felet vara på bilen, nån j-a elektronikbox eller nåt, så vi verkar inte kunna lösa det själva. Till råga på allt så kärvar ett bromsok i fram igen, så det måste också fixas. Just nu känner vi lite att vi har nån sorts högre makt emot oss. Dags att börja gå i kyrkan kanske? Eller inte? Vad vet väl jag? Nu ska jag räkna, hej på er!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards