Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Leif Jendelöv - 21 januari 2009 20:27

Sitter just nu och har lagstadgad rast i Arboga på väg till värmeverket i Laxå. Har en dryg timmes färd kvar. Blir första gången jag lossar i Laxå, men vi börjar ju bli så förbaskat bra på det här, så det går nog alldeles utmärkt. Det blev en sen matrast idag, men det blir ju så när det blir ett sent byte. Åkte från Årsta vid fyratiden, så det blir ändå bara fem sex timmars arbetsdag idag. Rastplatsen här i Arboga tycker jag om. Det är en IDS-anläggning med en speciell IDS-lounge (eller vad det heter?) enbart för oss med IDS-kort. Har dock aldrig utforskat den ordentligt eftersom jag aldrig har tagit dygnvila här, bara matraster. Nu börjar det bli dags att åka vidare, så vi får helt enkelt synas och höras vid ett senare tillfälle. Ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 21 januari 2009 10:22

Nu sitter jag och väntar på besked om byte, var och vart? Frun och Ronja är till Storvreta för att handla lite på apoteket och Pontus ligger och sover. Kan behövas, för han var återigen vaken större delen av natten känns det som. Tror dock att han börjar bli något bättre, så snart kanske han kan vara frisk. Även Ronja verkar betydligt piggare idag och hon tyckte själv att imorgon var hon minsann så pass frisk att hon skulle till dagis. Ett friskhetstecken om något!


Var ju dessutom och besiktade Stefans (eller är det Jennys?) lilla honda. Det gick ju rätt så bra. Bara tre anmärkningar, varav två var skitsaker. Däremot får de nog dressera hundarna lite bättre tror jag, för jag antar att de är någon av de som har tuggat sönder bältet. Det blir i vilket fall som helst ett återbesök. Allt för denna gång!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards