Alla inlägg under januari 2009

Av Leif Jendelöv - 14 januari 2009 17:31

Ja, Ronja verkar redan bättre. Men istället så har Pontus kräkits. Aldrig får det vara bra! Micke o Camilla skulle ha kommit förbi imorgon och levererat kött, men med tanke på den uppkomna situationen så vill de inte komma. Får möta upp istället!

  Nu ska frun iväg på möte på dagis och Lina ska iväg på pingisträning, så jag får väl gå och ta hand om sjuklingarna. Hej på er.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 14 januari 2009 13:37

Känns rätt tungt just nu, banken ville inte haka på vår idé. Var väl kanske väntat, men ändå! Största problemet just nu är hur vi ska gå vidare, eftersom våra intäkter har legat långt under de som jag har räknat på och som det pratades om. Blir nog till att försöka kämpa vidare, men det blir nog jobbigt. Stefan ska göra det sista på släpet idag och sedan rulla iväg för att köra in lite stålar.

  Här hemma är det inte heller så bra, Ronja har feber och jag har haft huvudvärk hela dagen. Verkar lyckligtvis inte som om det är något mera allvarligt med Ronja. Inte hittills i alla fall! Nu ska jag gå och tvätta och deppa lite. Hej på er.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 13 januari 2009 23:16

Efter att jag hade skjutsat de stora barnen till bussen i morse så ringde Stefan, han hade blivit med ett trasigt släp igen. Jag börjar bli så jävla less på att det hela tiden går sönder, och nu i Januari har vi knappt kört nåt alls. Inget bra alls faktiskt! Vi väntar ju dessutom på besked från banken om vårt bilbyte, men har fortfarande inte fått nåt rakt besked. Har till i morgon på oss att bestämma oss, annars glider det oss ur händerna. Går som på nålar här hemma. Skitjobbigt att inte få några raka besked! Men när jag pratade med banken idag så sa hon att vi borde få ett besked till imorgon. Får väl se hur det blir?

  Idag så har vi också städat ut julen, så nu är det vardag igen. Har faktiskt också tvättat bilarna, vilket verkligen var på tiden. Skiten bara dignade på dem. Tyvärr så var jag ju tvungen att åka och hämta Ronja på dagis efteråt, så nu är Clion skitig igen. Men det är ju färsk skit i alla fall!

  Nu i kväll så har vi tittat på en film på tv. "The station agent". Det hände inte så mycket, men ändå så var den riktigt bra. Rätt så rolig, men svårt att förklara vad som var så bra. Ni får helt enkelt se den själva.

Gonatt!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 12 januari 2009 21:15

Stefan har mailat runt och raggat körning i dag på eftermiddagen. Himla bra initiativ tycker jag. Man kan ju hoppas att det ger resultat också, även om man kanske inte har några större förhoppningar. Själv så har jag suttit med en grinig Pontus medans Frun var inne i stan på några ärenden. Fast han har faktiskt ätit rätt så duktigt i kväll, om än inte helt frivilligt. Nu så sover han i alla fall, åtminstone för stunden. Som tur var så blev inte natten riktigt så jobbigt som jag befarade inatt, kom i säng nån gång mellan halvett-ett. Får väl se hur denna natten artar sig? Som vanligt så har man inte hunnit med allt som man hade tänkt att hinna med, bland annat hade jag tänkt att tvätta bilarna. Skiten bara hänger på dem, men jag kanske kan få det gjort imorgon istället. Nu har jag nog inget mera att skriva, så ajöss med er så länge.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 12 januari 2009 15:51

I förmiddags var jag in till stan för att träffa banken igen. Hoppas att allt går i lås nu, men jag är rätt så orolig faktiskt. Vilket blir jäkligt jobbigt mentalt, känner mig helt slut vid det här laget! Inga fler knäppgökar har dock hört av sig på vår lilla annons. Inga andra heller för den delen, men det var en seriös spekulant igår som jag pratade med i alla fall. Hoppas att det går bra.

  Annars har allt varit som vanligt här hemma en Måndag. Ronja ville inte alls åka till dagis imorse, men när jag hämtade henne ville hon inte alls åka hem. Som vanligt var ordet! Eftersom jag numera ska föreställa föräldraledig när jag inte kör så blir jag ju lite mera låst än förut, så nu måste jag börja att utarbeta rutiner för mina dagar här hemma. Det kommer nog bara att bli pannkaka av allting annars, man känner ju sig själv rätt så bra vid det här laget. Frun ska ju på tre dagar i veckan plugga heltid under Våren, så om det ska funka så gäller det att hon verkligen kan gå in för det till hundra procent när hon väl pluggar. Hon pluggar ju på distans och sitter därmed hemma. Men det ska nog bli bra med det med tror jag väl! Fortsättning följer, over and out! Som vi tuffa killar säger.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 januari 2009 23:34

Gick precis och la mig i sängen, för att två minuter senare gå upp igen. Pontus tyckte att han hade sovit klart, så nu blir jag nog uppe ett tag misstänker jag. Måste få ordning på hans rutiner per omgående, man blir ju helt förstörd efter en sådan natt när man blir tvungen att sitta uppe hela natten. Känns som om det är det sista jag behöver inför morgondagen dessutom! Men men, jag har själv satt honom till världen, så jag får väl stå mitt kast så att säga. Men man blir ju rätt så sur, vilket det gäller att visa för honom. Det får under inga omständigheter vara mysigt att komma upp på natten, då kan det lätt bli en vana. Det är i alla fall min teori. Får väl slå på TV:n och kolla om det går nån värdelös serie eller nåt annat man kan titta på? Sov så gott resten av världen, jag får väl sova på banken imorgon.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 januari 2009 22:08

Kan ju meddela att jag faktiskt efter ett halvår skrev ett inlägg på rullanderenovering, vilket det visade sig att även Stefan hade gjort. Kollade även besöksstatistiken, och det visade sig att det var några som tittar in lite då och då. Fascinerande med tanke på att det inte skrivits nåt på ett halvår? Var bara det jag skulle säga. Dessutom så handlade inte inlägget om nåt särskilt, det var bara ett sätt att visa att den fortfarande lever (och frodas?).

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 januari 2009 21:21

Nu har familjen kommit hem igen. Känns rätt så bra faktiskt, blir lite tomt utan dem ändå. En annan som blev glad när barnen kom hem var Kitty, som har varit rejält uttråkad här hemma. Hon har gått omkring och varit rastlös mest hela tiden och inte riktigt vetat vad hon ska ta sig till. Släppte dessutom ut henne en stund idag, hon har inte varit så pigg på det den senaste tiden efter att hon var borta några dagar. Efter ett par timmar syntes hon dock inte till så jag lockade på henne utan resultat. Fortsatte att locka med jämna mellanrum under dagen, men hon kom inte. Till slut var jag ute och letade. Gick runt på tomten och lockade på henne, och till slut så hörde jag henne jama. Hon hade klättrat upp i ett träd igen och kom inte ned. Hur lär man en katt att klättra ned från träd? Nån som vet? Pontus var en annan som verkade glad över att vara hemma igen, han har suttit i gåstolen och kutat runt hela kvällen. Dragit i allt han kommer åt, framförallt blomman i köket som vid det här laget börjar att känna sig vissen. Imorgon är det skola/dagis och vardag igen. Själv ska jag in till banken och träffa banken samt uträtta lite andra ärenden. Rapport kommer.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards