Alla inlägg under juni 2009

Av Leif Jendelöv - 23 juni 2009 22:42

Och bortsett från att det tar emot att gå upp kvart i fyra så har den börjat bra. Resten av veckan får jag i alla fall sova en timme längre, så det känns inte riktigt lika tungt. Har dessutom fått lite napp på en körning som jag ska försöka att räkna på. Tror inte att det i slutänden blir nåt, men man måste ju försöka i alla fall! Nu är jag trött och tänker gå till sängs, så det blir ett väldigt kort inlägg idag. Gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 22 juni 2009 21:26

Våra förhoppningar grusades idag angående Albins framsteg. Han vägrar att ta till sig nåt och försöker inte ens att lära sig nåt. Men han vill lära sig simma säger han, vet inte ifall han tror att det ska komma till honom som en uppenbarelse eller nåt? Så det slutade med att både han, Mamma och jag blev sura. Om han bara försökte ändå! Är helt övertygad om att det skulle gå jättebra om han bara vågade slappna av lite. Nåja, nån gång ska han väl lära sig!


Vi har blivit överbjudna till Gotland en helg också. Kul! Jag har aldrig varit där. Tack vare att vi bor gratis så blir det ju inte så dyrt heller, men färjan kostar ju lite förstås. Det är ju bra när det ordnar sig med boende så att man kan ha råd att semestra. Har ju turen att ha tillgång till en del boenden utspridda lite här och där. Nu ska jag slappa lite framför TV:n och kommisarie Montalbano innan jag ska hoppa i säng. Börjar ju fem imorgon bitti. Gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 22 juni 2009 10:26

Ny vecka, nya tag! Jag har ju fridag idag, så idag blir det till att följa med på Albins simskola. Blir ju kul att se ifall han har utvecklats nåt sedan förra måndagen? Fint väder verkar det ju bli också, så det kanske hinns med lite bad efteråt också, vem vet?


Ronja och Mamma är inne på ackis för hörseltest av Ronja. Hon missade den när det var på BVC tidigare i våras. Hon var väl kanske inte helt positivt inställd på att åka dit kan jag ju meddela. Men förmodligen så går det alldeles utmärkt när hon väl kommer dit, brukar ju göra det i alla fall.


Själv ska jag väl försöka att få nåt gjort här hemma, har ju en del att stå i inför helgen då vi ska fira vår tioåriga bröllopsdag tillsammans med våra gamla kompisar från förr. Ska nog gå ut och försöka röja lite tror jag, ses o hörs!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 21 juni 2009 20:05

Jag vet att jag har skrivit det förut, men jag får väl skriva det igen. Idag så har Pontus tagit sina första steg "på riktigt". Han har gått fram och tillbaka mellan mig och Mamma och som mest så tog han nog en tre fyra steg själv. Han är ju sen jämfört med de andra, de började ju att gå runt elva månader, men det kommer ju när som helst. Börjar också tro att han kommer att bli nåt stort inom bollsportens värld. Han älskar allt vad bollar heter, får han syn på en boll blir han alldeles till sig och vet knappt var han ska ta vägen. Härligt att se honom!


Kan ju också meddela att våran "vattenraket" som fastnade i ett träd igår har kommit ned. Jag skulle gå ut för att testa med att skjuta ned den med luftpickan, men kunde inte se den i trädet. Fick leta länge innan vi hittade den betydligt längre ned i trädet, så pass långt ned att jag kunde få ned den bara genom att ruska på grenen. Så nu finns den nere på marken igen, redo att avfyras när vi ska fira nästa helg.


Nu har jag en väldigt trött Pontus här som behöver göras i ordning, så jag tror att jag måste göra det istället för att sitta här och skriva. Ha det så gott, och sov så sött!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 21 juni 2009 17:24

Idag så har vi mellan skurarna fortsatt att spika på garaget. Men är det inte regn så är det ju mygg man ska slåss mot! Står man dessutom på en stege så känns det ju som om det bara är en tidsfråga innan man ramlar ned. Men det går i alla fall framåt, även om jag inte tror att jag lever upp till målet att få upp all panel innan nästa helg.


Det har varit fullt hus här idag. En hel massa barn har varit och hälsat på. Förutom kusinerna har både Ronja, Albin och Lina haft kompisar här, men det har gått bra utan nåt bråk faktiskt. Men nu tror jag att alla tre barnen är rätt så trötta faktiskt.


Nu har jag en äkta hälft som säger att hon är vrålhungrig, så det är nog bäst att jag sätter igång med att fixa mat tror jag. See you later!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 20 juni 2009 23:44

Idag så har vi förutom att ha spikat lite mer på garaget lekt med en hemmabygd raket. Det är en vattenfylld PET-flaska som man fyller med luft. Antingen från en handpump eller med kompressorn. När trycket är tillräckligt högt släpper slangen och "raketen" flyger iväg med hjälp av vattentrycket. Den flyger riktigt högt! Tyvärr så har vi lite för mycket träd på vår tomt, så raketen sitter just nu i toppen på en stor lönn (eller vad det nu är för träd). Vi kommer inte åt den utan får hoppas på hjälp från vinden helt enkelt. Vi (Ronny och jag) har också experimenterat med att bygga ett skjutrör till raketen, eller bazooka som Viktor kallade den, men det funkade tyvärr inte riktigt som vi tänkt. Men kul var det i alla fall, ska försöka att skjuta lite prick med det senare.


Vi har också hunnit med att fira Pontus med lite tårta och sång, men han undrade nog mest vad det var sånt ståhej för. Men han tyckte nog om bilarna han fick av kusinerna. Nu på kvällen så har vi tittat på Tomb raider på TV:n, men det var nog ingen bra idé, för Albin verkar inte våga sova. Tanklöst av oss! Nu ska i alla fall jag gå och sova, gonatt på er!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 20 juni 2009 10:06

Idag fyller Pontus ett år, så vi ska försöka att fira honom lite. Kusinerna är ju här också, så det blir ju lite kalas i alla fall. Annars så känns det lite avslaget idag faktiskt, så vi får väl se vad som händer idag. Skulle behöva jobba lite med garaget igen, för vi ska ju ha en liten jubileumsfest nästa helg och då tänkte vi försöka att hålla till under taket. Men då skulle det behövas att spikas lite till och framförallt röjas ur! Får väl försöka att utnyttja Ronny lite nu när han ändå är här. Det får bli allt för denna gången, tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 19 juni 2009 23:49

Idag fick familjen fira midsommar utan mig eftersom jag jobbade. Det är första gången på många år som jag jobbar på midsommar. De fick fira tillsammans med Berglunds istället, men det gick nog också bra. Sen så åt vi en massa mat på kvällen, så jag är nog mätt hela helgen. Nu har vi precis tittat på "Superman returns" och jag är vid det här laget riktigt trött, så nu tänker jag inte skriva nåt mera tror jag. Gonatt och trevlig fortsättning!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards