Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Leif Jendelöv - 13 juni 2009 23:50

Jo, nu har vi då kommit hem. Resan hem gick bra, inga åksjuka barn alls. Som planerat stannade vi till på Visingsö där det ska finnas ett lekland. Enligt hemsidan var det öppet mellan 10-18, så vi parkerade bilen i hamnen i Gränna för att ta färjan över. Allt gick bra och vi gick av färjan på Visingsö för fortsatt promenad till leklandet, vilket ligger alldeles intill färjeläget. Men! När vi kommer dit så är det igenbommat. "Välkommen sommaren 2009" stod det bara. Vad är det nu då? Och varför skriver man inte det på hemsidan för? Barnen blev förstås besvikna, men tog det bra ändå. Vi gick och tittade på Visingsö slottsruin istället, vilket inte alls uppskattades lika mycket. Det är nog bara jag som blir entusiastisk över sånt tror jag? Efter en och en halv timme tog vi färjan tillbaka och gick för att köpa polkagrisar istället. Måste ju också nämna att när Ronja skulle gå ut från slottsruinen var vägen spärrad, varav Ronja fick panik. Hon skrek som besatt, för det var nämnligen en stor (ca 3cm) och elak snigel med stora huggtänder som hade ställt sig ivägen. Nu raljerar jag lite, men jag fattar inte hur hon kan få sån panik av sniglar? Men de har sina små idéer de små liven! Nu tänker jag nog gå och sova snart, så jag säger väl gonatt nu då!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards