Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Leif Jendelöv - 2 juni 2009 22:56

Igår gick Pontus med hjälp av "gåvagnen". Han tyckte det var jättekul, så han ville liksom aldrig sluta. Gick tills det tog stopp mot en vägg, då var det bara att vända vagnen så att han kunde fortsätta. Gick o gick o gick. Han var dessutom mäkta stolt, det syntes. Så snart så går han väl utan vagn också!


Annars så har det varit en rätt så hektisk dag då jag trots allt fått typ en miljon ärenden uträttade. Så dan har faktiskt varit rätt effektiv. Började med att åka in till stan förbi Wist, för att sedan åka vidare till revisorn. Därifrån vidare till kommunen för att prata med en bidragshandläggare å idrottsföreningens vägnar och sedan handla hönsmat mm på granngården. Blodgivning, in till city för att handla saker i lite olika butiker och apoteket för att slutligen hämta Ronja på dagis vid halvtvå. Jag hann precis, vilket jag knappast trodde. Känns skönt när dagen flyter på sådär bra och man känner att man får nåt uträttat. Normalt tycker jag att det brukar vara så att allt tar mycket längre tid än man tror och bara hälften blir gjort.


Sen hann vi in en sväng till in till stan för att handla skor till barnen. Jag borde lägga in en bild på Albins gamla, de skulle platsa i en video till Cornelis' "somliga går med trasiga skor". Det blir dyrt, men barnen måste ju ha skor att gå i. Har dessutom hunnit med en massa pappersgöra, bla göra i ordning papper inför en upphandling. Spännande tycker jag, fast det här är bara en "förstudie" innan själva upphandlingen. Får väl se ifall man är intressant? Förmodligen söker de större aktörer, men vi har ju inget att förlora på att prova tycker jag. Har en del andra krokar ute också, så vi får väl se ifall det kan bli nåt napp framöver.


På lördag tänker vi dra ner till Skåne en vecka för lite semester med barnen innan jag börjar jobba. Får ju passa på när möjlighet finns och man dessutom kan semestra billigt. Men jag tar datorn med mig så att jag kan blogga därifrån och barnen dessutom kan titta på film i den på ned- och uppresan. Här sätter jag nog punkt för idag tror jag och säger väl gonatt och sov så gott!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards