Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Leif Jendelöv - 3 juni 2009 22:38

Vad har hänt idag då? Inte lika mycket som igår i alla fall, men lite har man väl fått gjort. Sen så har man ju i vanlig ordning tillbringat en del tid i telefon. Samt telefonkö! Jag fick nämligen ett brev från byggnads A-kassa där de hävdar att jag inte betalat avgiften för november. Har till på fredag på mig att kontakta dem. Det konstiga är att avgiften betalades via autogiro och varför skulle de då dra mindre just i november? Det stämmer inte! Till råga på allt så kan jag inte se så långt tillbaka på internetbanken, utan måste beställa ett papperskontoutdrag á 40 spänn. Sen så kan man ju undra varför de dröjer ett halvår innan de hör av sig. Dessutom! Om jag inte minns fel så får man inget övergångsbevis innan alla avgifter är betalade, vilket jag fick och övergången gick helt friktionsfritt. Satt en halvtimme i kö innan jag var tvungen att ge upp, så jag får väl sätta mig i kö imorgon igen. Har aldrig hört talas om en a-kasseövergång som gått smidigt, så jag borde egentligen inte vara förvånad! Är väl bara att betala och se glad ut:)


Efter dagens besked om kärnavfallslagringen så borde man ju skaffa en bil inom anläggningskörning tänker jag. Slutavfallsanläggningen måste ju vara ett jätteprojekt som borde generera massor av anläggningsjobb/körning. Man får väl hoppas att det ger branschen ett uppsving! Nu har jag en massa annat att ordna, så gonatt på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards