Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Leif Jendelöv - 11 juni 2009 22:32

Jo, det behövdes efter våran lilla tripp till Danmark och Legoland igår. Egentligen var det väl en rätt så vansinnig idé att åka iväg till Legoland, men vi kände att det fick väl bli som det blev. Och det blev det också! Trots att vi bara hann vara där i fem timmar innan de stängde så måste jag erkänna att dagen blev riktigt lyckad. Barnen älskade det och efter fem timmar så är man ändå riktigt riktigt mör. Men det blev ju mycket åka bil, fem timmar med raster enkel resa och sen lika långt hem igen. Så vi åkte vid sju-halvåtta på morgonen (en timme försent) och kom hem vid halvtolv på natten. Till råga på allt så fick jag en sjuhelvetes huvudvärk på kvällen när vi skulle åka hem, eller det började redan på eftermiddagen, så hemresan var jag mer eller mindre utslagen. Kan ju säga att det fanimej var den värsta bilresan i hela mitt liv. Utan konkurrens!


Annars var ju som sagt besöket jättelyckat. Legostaden som de byggt upp är ju helt fantastisk, med allt som numera dessutom rör sig. Bilar som åker, flygplan som ska starta. Ett slussystem som en båt åker igenom och en rymdfärja som startar på Nasas raketbas. Sen så tycker man ju att det är dyrt att komma in, men väl inne så betalar man ju inte för några attraktioner, så i slutändan blir det inte så dyrt ändå. När man som vi dessutom är där så pass tidigt på försäsongen med ett grått väder så är det ju inte så mycket folk där heller, så då behöver man ju inte köa något heller. Ska nog dit fler gånger tror jag!


Efter mardrömsresan hem så har vi som sagt tagit det lugnt idag, men vi har hälsat på hos frugans kusin som har byggt ett hus här i närheten. De har verkligen fått till ett riktigt kanonfint hus tycker jag, byggt i korsvirkesstil dessutom. Imponerad!


Imorgon händer det nog inte heller så mycket. Ska väl börja förbereda inför hemresan och besöka musteriet, vilket känns som en självklarhet när man är här nere. Ska visst bli riktigt dåligt väder också ryktas det om, så det lär väl knappast bli nåt badande? Nu tänker jag sova, gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards