Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Leif Jendelöv - 7 juni 2009 21:19

Nu ikväll så var jag och barnen ned till stranden en sväng. Det blåser fortfarande rätt mycket, så det går rätt så mycket vågor och det är därmed inte så mycket till strand heller. Men det var tillräckligt för att kunna gå en sväng i alla fall. Lina tog av sig skorna och doppade fötterna, tyckte att det var skönt! Man blir allt lite badsugen! Tidigare idag så satt vi och tittade på när "surfskolan" var här och övade. De låg mest och guppade ute i vattnet tyckte jag, men jag ska väl förmodligen inte säga så mycket eftersom jag inte skulle göra det bättre själv. Annars har vi mest tagit det lugnt idag, var in en tur till stan (Simrishamn alltså) och provianterade bara.


Tror att alla barnen sover vid det här laget, men Pontus har varit orolig idag. Även nu på kvällen verkar han inte riktigt vara med på noterna, trots att han borde vara rätt så trött. Hoppas att natten flyter på bra, så att vi kan vara pigga och glada imorgon när vi ska till en djurpark. Vi har gjort upp en grovplanering av veckan, men det är lite beroende på vädret hur det blir i slutänden. Rapport kommer väl! Nu vill nog Annika ha datorn ett tag, så jag får väl ge mig här för i kväll. Tack o gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 7 juni 2009 11:07

Nu börjar vi komma i ordning här nere, barnen tycker att det är jättespännande. Fast det kommer att bli konkurrens om datorn, Lina vill nämligen också sitta här och "ta hand om" sina djur på djur.nu. Natten gick bra, barnen sov bra och bortsett från att Pontus vaknade tidigt i morse så sov även vi andra bra. Men det blåser mycket här, höga vågor.


Nu ska vi visst ta en liten fika innan vi åker och handlar. Tack o adjö!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards