Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Leif Jendelöv - 17 juni 2009 20:31

Och den har varit ungefär som den första, med den skillnaden att det var andra butiker och att det var jag som satt vid ratten. Fast dagen började riktigt riktigt illa! Strax innan jag var framme på jobbet så blir jag omkörd, varvid jag går ut i vägrenen samt håller lite koll bakåt på den omkörande bilen i spegeln när jag ser nåt framför i ögonvrån. Det är ett jäkla rådjur som ska över vägen. Med en omkörande bil till vänster och ett dike till höger är det ju bara att nita och försöka att komma bakom rådjuret. Dock så är ju inte rådjur kända för att vara de allra mest rationella djuren på vår jord, så det hinner ju ändra sig om vilken riktning det ska några gånger. Det hela slutar med att det springer in i sidan på den lilla grå. Summa summarum: Buckla i förardörren och en spräckt framskärm (plast). Skit! Känns som om Lilla grå får ta oförtjänt mycket stryk ibland faktiskt! Nåja, i slutänden vart det ju bara materiella skador. Det kunde ju ha gått mycket värre. Ska ju kanske nämna att rådjuret fick sig en rejäl smäll och for i backen, men det reste sig upp på en gång och sprang därifrån. Haltade inte ens. Så till och med det verkar ha klarat sig bra. Däremot vet jag ju inte ifall det fick en hjärtinfarkt och dog när det väl kommit in i skogen? Ett rejält blåmärke lär det ju ha fått i alla fall!


Annars har jag väl inte så himla mycket att rapportera, men jag fick ett SMS från Stefan idag där han stolt deklarerade att han just kört om en Scania 620. Tur att han inte skickar SMS varje gång han kör om en Scania, för då skulle ju telefonen pipa titt som tätt! ;) Nu tänker jag inte skriva nåt mer, gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards