Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Leif Jendelöv - 28 juni 2009 22:45

Nu har vi suttit och lagt in alla våra räkningar för månaden och det är i vanlig ordning inget roligt. Dessutom så har ju FK strulat med utbetalningen den här månaden också, så det fattas lite pengar. Men sånt är väl livet antar jag, bara att bryta ihop och komma igen.


Har suttit och räknat på "mitt" anbud nu i kväll också och är klar med den ena delen. Den andra är lite klurigare, för då ska man av nån anledning sätta upp egna kriterier för anbudet. Tycker att det skulle räcka med att räkna på de kriterier de anger för anbudet, man kör ju efter de villkor som de ställer upp. Eller så ger man fasiken i det! Men jag är ju rätt så grön i de här sammanhangen, så vad vet jag om hur det här brukar fungera? Känner mig i alla fall rätt nöjd med det jag har fått till hittills.


Imorgon så ska vi försöka att slå lite hö om vi orkar i värmen. Behöver egentligen inte särskilt mycket, bara lite till kaninen, men gräset ska ju ändå omkull, så då kan man ju lika gärna ta in lite extra. Simskolan fortsätter imorgon också och jag hoppas att det släpper för Albin snart, så att han kan lära sig simma nån gång. Annars lär det bli rätt så många  simhallsbesök under hösten och vintern. Nu ska jag nog gå till sängs för natten, så jag får väl säga tack o gonatt då!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 28 juni 2009 15:13

Det blev sent igår, klockan var väl nästan två innan jag kom i säng tror jag. Idag så har det därför varit lite segt, men det beror nog även på värmen. Vi har ju haft en sjuhelsikes mycket mygg här hela sommaren, och nu lagom till vår fest så kom även flugorna som ett brev på posten. Däremot så har det inte varit några bromsar ännu. I alla fall inte förrän idag, för nu verkar det som om de börjar komma. Riktigt stora och feta är dom! Hoppas att de äter upp myggen i alla fall så att man får nån nytta av dem. Men det är väl för mycket begärt antar jag? Frun är precis iväg och skjutsar hem de sista gästerna från gårdagen och hon hade även tänkt att passa på att ta en liten löprunda i spåret. Tycker att det känns lite vanskligt i denna värmen! Lina ville också följa med.


Nu ikväll och imorgon så ska jag försöka att räkna på ett anbud. Skitsvårt när man aldrig gjort det och de har dessutom kortat ned anbudstiden till på fredag, så jag hinner nog inte ta så mycket hjälp heller tror jag. Men det är nog lärorikt och kul att hålla på tror jag.Dessutom så måste jag ju fixa med det vanliga pappersgörat, så jag måste över en sväng till Stefan för att hämta två veckors följesedlar. Stefan drar för övrigt iväg till Karlstad nu i eftermiddag, så det blir en långvecka för honom. Det får bli allt, hörs o syns!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards