Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Leif Jendelöv - 29 juni 2009 21:43

Idag så har vi tvättat ur hönshuset. Blåste rent det så gott det gick med högtryckstvätten, så nu har jag hönsskit över typ hela mig. Ska bli skönt med en dusch! Men hönshuset blev i alla fall lite renare hoppas jag. Nu ska det bara få torka innan vi ska försöka måla det med lite ny kalkfärg. Hönsen kommer nog bli skitglada tror jag.


Bortsett från det så har jag pysslat med lite pappersexercis och lite räkneuppgifter. Var också in en sväng till stan för att besöka banken som alltid har haft öppet till 18 på måndagar och torsdagar. Det visade sig dock tyvärr att de bara hade det på torsdagar numera. Dessutom så hade de inte öppet till 18 nån dag alls nu över sommaren. Bankväsendet är verkligen en bransch som har fattat det här med service, man har bara öppet när folk jobbar så att man slipper ha med en massa besvärliga kundjävlar att göra. I slutänden så ska man som kund behöva stå på sina bara knän och böna och be för att få komma in och uträtta sina bankärenden. Lite märkligt tycker jag, att de inte har anpassat sig till tiden som alla andra. Det är en bransch som verkligen behöver en massa nytänkande! Fast det är ju bara min åsikt, och den kan ju vara fel förstås. Nu ska jag duscha och sova, tack o adjö så länge!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards