Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Leif Jendelöv - 6 juni 2009 23:41

Grattis Micke på 37-årsdagen! Sen måste jag ju också berätta att jag "fångade" ytterligare en fågel imorse. Den flög in i ett fönster och var helt utslagen, trodde aldrig att den skulle klara sig. Jag var helt övertygad om att den hade brytit nacken och funderade på om jag av barmhärtighetsskäl skulle ge den direkt till katten. Men istället så satte jag den på trappen så att den fick vila ut ett tag. Efter en kvart ungefär gick jag dit igen och tittade till den. Den var fortfarande helt stilla och brydde sig inte om mig. Reagerade inte ens när jag tog upp den. Men, så helt plötsligt när jag hade den i handen så flög den iväg som om ingenting hade hänt. Kul! Då kanske den klarar sig trots allt. Men den lär väl ha en jäkla huvudvärk några dagar? Hej hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 6 juni 2009 23:35

Jo, imorse var det tänkt att vi skulle åka. Men eftersom det aldrig går som man tänkt det, så började naturligtvis Pontus att kräkas en massa vid tvåtiden inatt. Vart ju inte så mycket sova inatt alltså. Magsjuka tänkte vi och sa på morgonkvisten att vi får skjuta upp nedresan. Men sen när Pontus vaknade så var han en riktig solstråle och inte en tendens till att vara sjuk, så vi bestämde oss för att åka ändå. Och nu är vi framme! Resan gick över förväntan och barnen har varit jätteduktiga.


Tänkte inte skriva så mycket idag, utan jag rapporterar väl imorgon istället. Nu ska jag sova så vi orkar ta hand om allt imorgon. Hej svejs!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards