Alla inlägg under mars 2009

Av Leif Jendelöv - 10 mars 2009 12:53

Jo, idag så snöar det faktiskt! Även om det inte kommer så mycket, så är det desto ihärdigare. Tror att det snöat nonstop hela dagen faktiskt. Men det gör ju inget, för snart så är ju våren här! Vilken månad som helst tror jag! Har väl inte fått så himla mycket gjort idag, men jag ska nog till att börja telefonera lite nu. Så att man kan känna att det blivit nåt gjort idag! Hej hopp på er allesammans!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 9 mars 2009 22:20

Nu har jag fortsatt med mitt räknande. Ser siffror överallt vid det här laget, men faktum kvarstår att det är dags att göra nåt radikalt. Får nog ta ett litet snack med min kompanjon/lillebror om saken tror jag. Annars har jag väl inte gjort så mycket annat än att storhandla (blev inte gjort igår kväll) samt firat barnens kusins födelsedag. Ronja blev kvar hos Mormor över natten, så imorgon får hon vara hemma från dagis och vara där på Onsdag istället. Bäst att passa på när "Cinda" är här och hälsar på från Åland.


Imorgon blir nog en "hemmapappadag". Det vill säga att ta hand om hus, hem och barn. Ska dock försöka att hinna med lite telefonsamtal. Bland annat har jag fått tips om en bra revisor som jag ska prata lite med. Klart slut! Over and out!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 8 mars 2009 18:00

Den här dagen har jag tillbringat en hel del framför skrivbordet och räknat en massa. Försöker att upprätta nån sorts budget inför olika alternativ som vi (kanske) har. Det här tycker jag är det absolut roligaste med att vara företagare, alltså att räkna och följa upp kostnader samt att försöka att förutspå olika resultat. Det är ju naturligtvis allra roligast om det går runt, men allt här i livet ska ju inte vara lätt sägs det ju! Så det är väl bara att kämpa på. Nåt annat val har man ju å andra sidan inte!


Har precis serverat barnen en "delikat" skinkpaj. "Åhhh, det är ju bara en massa svamp i den. Blääh!" Tyckte Albin, men den slank ned ändå faktiskt. Fast svampen var ju såklart utsorterad med stor precision. Ronja som var alldeles nyvaken ville inte äta alls, trots att hon nog egentligen tyckte om maten. Det är ju inte lätt att vara nyväckt! De är ju lite extra trötta idag eftersom Lina var och sov över i Storvreta och vi andra var bortbjudna igår kväll. Det blev rätt sent, men det gör ju inget eftersom det ju bara visar att man har haft det trevligt. Skönt också att det funkade så bra med Pontus, han somnade nämligen i barnvagnen.


Nu är det snart dags att packa väskan inför kvällens badmintondrabbning. Ikväll så måste vi ju bara vinna, börjar kännas som om vi har tappat en del! Efter badmintonen så blir det storhandling, vilket är himla lugnt och skönt att göra på Söndagkvällen, bortsett från att det är så himla urplockat bara. Men man slipper ju att trängas bland alla tomma hyllor i alla fall! Allt för nu, över och ut!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 7 mars 2009 23:48

Har inte hunnit med att blogga idag, så det blir ett ultrakort inlägg idag. Gonatt o hej svejs!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 6 mars 2009 20:59

Idag var jag in till stan en sväng för att träffa revisorn samt höra mig för lite om rep av släpet. Det gick väl sådär, men nåt pris på reparationen kunde man ju förstås inte få! Efter det så vart det en tur till Österby för att bada. Vi måste ju få lite bassängvana på Albin som måste lära sig att simma. Han är ju så förbaskat negativ bara. Tills han väl kommer ned i bassängen, för då tycker han att det är skitkul! Men så är det ju med det mesta när det gäller honom. Nåja, det känns som om det går sakta men säkert framåt i alla fall.


Imorgon har vi planerat lite löst att smörja lastbilen. Den är i stort behov av lite omtanke nu. Vi får väl se hur det blir. Skulle vilja ta en tur med skidorna i helgen också, snart är det nog försent för att åka nåt mera. Det får väl bli allt då! Tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 5 mars 2009 09:27

Nu har Lina och Albin kommit iväg till skolan, Ronja till dagis och Pontus ligger och sover. Så nu får jag en liten liten stund av så kallad "kvalitetstid" för mig själv när jag kan få nåt uträttat. Det vill säga att jag skulle behöva städa, diska, tvätta mm. Får väl se hur det blir med det?


Imorse fick jag nästan tuppjuck när Stefan ringde och sa att han var utan ström igen. Lyckligtvis så löste det sig utan att han behövde ringa nån jour á 3000 spänn. Nu är han förhoppningsvis på rull igen mot nya destinationer. Hoppas bara att ekipaget håller ihop till imorgon nu.


Här hemma har det hänt saker. Ja, förutom uppeldade brödrostar alltså. Nu har nämligen Pontus börja att röra på sig. Han kryper inte riktigt ännu, men han hasar/ålar sig framåt i alla fall. Otroligt vad allt går fort, snart så knatar han ju omkring här hemma som om han aldrig gjort nåt annat! Dessutom så fick vi brev från kommunen igår om att han har en dagisplats till hösten på vårt dagis. Skönt, för det har varit ett litet orosmoment där när man inte vet hur det blir. Mycket planering hänger ju på det liksom. Det får bli allt! Hejsan svejsan.


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 4 mars 2009 12:38

Läget är under kontroll! Sitter och rastar i Strängsered mellan Göteborg och Jönköping innan vidare färd mot den kungliga huvudstaden. Fast egentligen ska jag ju inte dit heller, utan till Täby. Har ett lass virke på och enligt truckföraren på sågen där jag lastade så har de inte märkt av nån lågkonjunktur. De hade jobb som aldrig förr! Konjunkturen blir vad vi gör den till helt enkelt. Nu är mitt kaffe klart, så nu avslutar jag den här rapporten. Hej hej!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards