Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Leif Jendelöv - 25 mars 2009 22:48

Då var födelsedagen avklarad då, med en massa tårta och bullar. Tårta slinker ned alltför lätt ibland. Men det är kul att både Micke med familj samt Katarina och Jenny var här och hälsade på. Tack för besöken. Imorgon fortsätter det med att Sussi och barnen kommer hit på mat, vilket Lina och Albin ser fram emot. Men innan dess så ska jag in och träffa mina gamla kamrater på transportfacket i Uppsala för att teckna ett kollektivavtal med dem. Känns väldigt konstigt att vara "på andra sidan" så att säga, vilket kanske även är en förklaring till att det har dröjt till nu med att komma till skott. Efter det ska jag även skriva på papper för "sommarjobb". Jag kommer att jobba som anställd i sommar nämligen. Kommer snart att få identitetsproblem känns det som, är jag företagare eller anställd? Vad vet jag? Nu vet jag däremot att det är dags att gå till sängs! 


Fast först måste jag bara berätta om ett par sköna kommentarer från Albin. Idag när Micke var här var det så att han satt och läste nån finsk text nånstans, vet inte vad, när Mamma frågade honom nåt. Hon frågade ett par gånger innan han lite irriterat sa:" Håll tyst, jag håller på att lära mig finska!".


En annan rolig sak han frågade mig för ett par veckor sedan var när vi åkte bil. På radion var det sportsändningar, varvid Albin frågade vilken sport det var.

-Skidskytte, sa jag. Han blev tyst ett tag innan han allvarligt tittade på mig med rynkad panna och frågade: "Vadå? Åker de omkring på skidorna och skjuter på varandra eller?"

Gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 25 mars 2009 07:55

Hipp hipp hurra! Idag så fyller ju jag 35. Fast jag vet inte om det är så mycket att hurra för. Det bästa med att fylla år, förutom att barnen är så supergulliga på morgonen, är att man har en bra anledning att bjuda folk. Nu tror jag ju inte att det kommer så himla mycket folk idag, men det är ju kul att träffa de som kommer. Har precis gjort i ordning en bulldeg som står på jäsning, så de som kommer idag får i alla fall nybakta bullar.


Annars så känner jag mig mest trött efter en rätt jobbig natt. Pontus har fått lite mindre roliga nattvanor, så jag har varit vaken sedan tre i natt. Men nu sover han åtminstone! Det får bli allt, over and out!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards