Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Leif Jendelöv - 24 mars 2009 14:17

Måste ju också meddela att jag till slut har fått tag på vår revisor. Det visade sig att han hade varit på semester en vecka!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 24 mars 2009 14:07

I förmiddags när jag satt och jobbade lite så hörde jag plötsligt en massa oväsen utifrån. Gissa vad det var för något? Jo, naturligtvis grannkatten som var här igen. Med det resultatet att jag återigen var tvungen att klättra upp och hämta Kitty i en gran. Den där grannkatten börjar gå mig riktigt ordentligt på nerverna nu. Synd att de är så satans snabba (eller om det är jag som är långsam), för jag greppade en skidstav som jag viftade efter kattfan med. Sen blev det kattjakt en bra stund innan jag gav upp. Den här gången behövde dock inte Kitty sitta i två dygn innan jag hämtade ned henne, men hon är nog lite skärrad ändå!


Nu sitter jag och väntar på Ronja och Lina som förhoppningsvis kommer hem snart, så att vi kan ta en liten snabbfika innan jag åker in till stan. Kaffet står färdigt och väntar på mig och Mamma. Ohoj till nästa gång!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 24 mars 2009 07:47

Nu har jag precis skjutsat barnen till bussen och sitter här vid datorn för att försöka bränna ned en nedklippt version av Melodifestivalen. Det är enklare sagt än gjort kan jag tala om, tacka vet jag den gamla VHS:n. Tryck i ett band och tryck på recknappen så är det liksom klart. Det som ställer till det för mig är att det är så in i h-e många olika format på videofilerna, vilka inte synkar med varandra. Eller så blir det så att det som funkar i ett program inte funkar i nästa osv. Men nu tror jag att det ska kunna greja sig till slut.


Snart dags att skjutsa Ronja till dagis, så jag ska nog se till att få på henne lite kläder. Sen väntar den vanliga proceduren: "Jag vill inte till dagis", för att sedan när jag hämtar henne: "Jag vill vara på dagis, vill inte åka hem". Visst är de för underbara de små!


Just nu snöar det som fan här på Svartmyren, hoppas att det inte kommer så mycket. För nu har man ju precis börjat ställa in sig på vår. Apropå vår så tror jag att det är dags att ställa om klockorna i helgen, det tycker jag inte om för då ska man ju upp en timme tidigare. Nu ska jag ta hand om Ronja, så får ni som läser ta hand om er själva, tack o ajöss!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards