Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Leif Jendelöv - 10 mars 2009 23:27

Idag när jag skulle hämta Lina från kören i Skyttorp så ville det sig inte bättre än att vänster bakhjul ansåg att det helt plötsligt hade rullat färdigt. Bromsen toklåste sig och jag fick banne mig inte loss den. Det kom utan att jag ens bromsade, hade precis vänt på planen utanför kyrkans hus och rullade framåt när hjulet bara låste sig. Det slutade med att vi fick skjuta på bilen så att jag fick lite fart, varvid jag körde hem med låst hjul utan att stanna. Tur i oturen att väglaget var som det är, med en tjock isskorpa hela vägen hem. Fast nu har jag väl ett fyrkantigt hjul istället! Måste försöka att plocka isär bromsarna, men det blir väl så lagom lätt att få bort trumhelvetet när bromsen ligger på. Dessutom så blir det ju mera utgifter vilket jag inte vill ha för tillfället. Nu ska jag plocka lite disk, duscha samt gå till sängs. Gonatt på er!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 10 mars 2009 12:53

Jo, idag så snöar det faktiskt! Även om det inte kommer så mycket, så är det desto ihärdigare. Tror att det snöat nonstop hela dagen faktiskt. Men det gör ju inget, för snart så är ju våren här! Vilken månad som helst tror jag! Har väl inte fått så himla mycket gjort idag, men jag ska nog till att börja telefonera lite nu. Så att man kan känna att det blivit nåt gjort idag! Hej hopp på er allesammans!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards